כ"ח ניסן התשפ"ד
06.05.2024
ההתכתבות שדלפה

יו"ר הקואליציה אינה עונה לבנט או לאף גורם אחר בקואליציה

רק לפני שבוע הכחישה עידית סילמן בהתכתבות בקבוצת וואטספ של פעילים שמועות על פרישה מתוכננת שלה, היום היא הודיעה שהיא פרשה מהקואליציה. עד עכשיו היא לא עונה לפניות מבנט

יו"ר הקואליציה אינה עונה לבנט או לאף גורם אחר בקואליציה
נפתלי בנט בטלפון צילום: אוליביה פיטוסי, פלאש 90

ברקע הודעת הפרישה של סילמן, לימינה יש כעת אפשרות להכריז על שיקלי וסילמן כפורשים, מה שישליך על יכולתם של השניים לרוץ בבחירות הבאות. בשביל למנוע זאת, סילמן ושיקלי זקוקים לחבר כנסת נוסף מימינה כדי שיהיו שליש ויוכלו לפרוש מהמפלגה ולהקים סיעה עצמאית בכנסת.

ההודעה הדרמטית באה בעקבות משבר החמץ והתעקשותה של סילמן שלא לאפשר את הכנסתו לבתי החולים במהלך החג, בנט שלא קרא נכון את המפה הפוליטית מיהר לדרוש מהמעורבים להרגיע את העימות אך בשיחה סגורה שקיימו רה"מ בנט ויו"ר הקואליציה סילמן, אמר ראש הממשלה כי אין ספק שהורוביץ שלח את המכתב למנהלי בתי החולים על אישור הכנסת חמץ בפסח כדי לעשות סיבוב פוליטי ברור. כך דווח ב'כאן חדשות'.

אך כל זה לא הועיל והבוקר שיגרה ‏סילמן במכתב ההודעה לבנט על הפסקת חברותה בקואליציה: "אני קשובה לקולות מהשטח ולמחאה הכנה של ציבור הבוחרים שזכינו בתמיכתו ונבחרנו בקולותיו, וגם לכאבם של אלה שלא בחרו בנו, אך שייכים למחנה הלאומי. איני יכולה עוד לשאת את הפגיעה בערכים ובדגלים שהם מהות וזכות". ‏יו"ר הקואליציה לשעבר עדיין אינה עונה לבנט או לאף גורם אחר בקואליציה. כך דיווחה יערה שפירא ב'כאן חדשות'.

אך כעת מתברר כך על פי הדיווח של מיכאל שמש, כי רק לפני שבוע סילמן הכחישה כי היא תפרוש. ‏"פייק, בטוחה שתצלמו מסך": כך תועדה ההכחשת  סילמן על פרישה, לפעילי המפלגה בוואטסאפ של ימינה  רק לפני שבוע.

פרישתה כאמור, מגיעה על רקע אולטימטום שהציבה בנוגע למשבר החמץ. יו"ר הקואליציה הזהירה שלא תוכל להמשיך בקואליציה כששר הבריאות ניצן הורוביץ מעודד אפשרות של הכנסת חמץ לבתי חולים. אתמול עקץ ראש הממשלה וראש מפלגתה נפתלי בנט את סילמן מול המצלמות ואמר: "בלי אולטימטומים". אך היום סילמן הראתה לבנט שהיא מאיימת ומקיימת.

נפתלי בנט פרישה מהממשלה עידית סילמן

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 6 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד