י' ניסן התשפ"ד
18.04.2024
"סתם בשביל ההנאה"

תיאורי הזוועות שביצעו הרוסים בבוצ'ה קשים לעיכול

רצחו ילדות בנות 10, שלפו את לשונותיהם של אוקראינים וצרבו צלבי קרס בגופות הקורבנות שלהם. אלו הן רק חלק מהעדויות הקשות מבוצ'ה. "זה לא שונה מטרוריסטים אחרים, כמו דאעש", אומר הנשיא זלנסקי

תיאורי הזוועות שביצעו הרוסים בבוצ'ה קשים לעיכול
קבר אחים במריופול צילום: באדיבות המצלם

נשיא אוקראינה וולודימיר זלנסקי אמר למועצת הביטחון של האו"ם כי הרוסים ביצעו את "פשעי המלחמה הנוראים ביותר" מאז מלחמת העולם השנייה והטילו אימה על אזרחים "רק להנאתם". עוד סיפר על מעללי הרוסים: "הם הרגו משפחות שלמות מבוגרים וילדים והם ניסו לשרוף את הגופות". את הדברים אמר זלנסקי בווידאו אמש (שלישי).

זלנסקי תיאר כיצד כוחות רוסים תקפו אזרחים במכוניותיהם וברחוב, כמו גם בבתיהם. "חלקם נורו ברחובות, אחרים הושלכו לבארות, הם מתו שם בסבל, אזרחים נמחצו על ידי טנקים כשהם ישבו במכוניותיהם באמצע הכביש, רק להנאת הרוסים" הדגיש. הוא גם טען כי החמושים הרגו נשים וילדים סתם בשביל ההנאה.

"הם כרתו איברים, חתכו את הגרון, הלשון שלהם נשלפה רק בגלל שהתוקף לא שמע את מה שהוא רצה", אמר. לדברי זלנסקי, "זה לא שונה מטרוריסטים אחרים, כמו דאעש". רק שכאן לדבריו "זה נעשה על ידי חבר במועצת הביטחון של האו"ם". אחד הדיווחים המזעזעים הצביעו על חיילים רוסים שרצחו ילדות בגיל 10. עדות נוספת סיפרה כי הן צרבו צלבי קרס בגופות הקורבנות שלהם.

לסיה וסילנקו, חברת פרלמנט אוקראינית האשימה את רוסיה ברצח עם. "אין לי מילים. המוח שלי משותק מכעס ופחד ושנאה, גברים רוסים עשו את זה, ואמהות רוסיות גידלו אותם. אומה של פושעים לא מוסריים" כתבה. "הרוסים הטובים שורפים את הדרכונים שלהם ואינם רוצים עוד להיקרא רוסים. השאר הם שותפים לפוטין. ואשמה ברצח עם של האומה האוקראינית", כתבה.

אחרי הצילומים המזעזעים שפרסמה אוקראינה בסוף השבוע, שגררו גינויים חריפים מכל המדינות המערביות בעולם, כולל ישראל, באהבתחילת השבוע גם ההכחשה הרוסית, והטענה הנחרצת כי חיילי צבא רוסיה לא הרגו שום אזרח בעיירה בוצ'ה בכוונת מכוון.

בתצלומים הקשים נראים לפחות 20 גברים הרוגים לאורכו של אחד הרחובות בעיירה בוצ'ה, אולי הרחוב הראשי שלה. בנוסף טוענים האוקראינים וגם מציגים תצלומים המעידים על כך שבמרתף בעיר נמצאו 18 הרוגים נוספים.

כמו כן פרסמו האוקראינים עדות ראיה של תושבת בוצ'ה שראתה לטענתה במו עיניה את הרוסים מוציאים להורג אזרח אחד, ומאיימים במקביל על כמה נוספים. חלק מההרוגים נמצאו כשידיהם כפותות מאחורי גבם, אחד נורה למוות בעת שרכב אופניו ונמצא מוטל לצידם, ואף אחד מההרוגים לא היה לבוש במדים צבאיים, ולא נראה כמי שניסה להסתתר על מנת לתקוף את הכוחות הרוסיים במקום.

מלחמת אוקראינה רוסיה גופות צלב קרס נאצים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 7 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד