י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024
דרמה פוליטית

בעקבות הפרישה: תוגברה האבטחה סביב סילמן

המשטרה תאבטח את חברת הכנס סילמן לאחר הודעתה הדרמטית הבוקר על פרישתה מהקואליציה. מאז שעות הבוקר חברת הכנסת סילמן לא נראתה בציבור

בעקבות הפרישה: תוגברה האבטחה סביב סילמן
מאבטח. אילוסטרציה צילום: יוני קינבורסקי, פלאש 90

בעקבות הודעתה הבוקר (רביעי) על פרישתה מהקואליציה, מה שמביא גם לתרחיש אפשרי של פירוק הממשלה, המשטרה תאבטח את חברת הכנסת סילמן.

מאז הבוקר שיגרו גורמים פוליטיים שתומכים בממשלה איומים פוליטיים על חברת הכנסת סילמן, כך לפי דיווחים.

מאז שעות הבוקר חברת הכנסת סילמן לא נראתה בציבור, והיא כעת צפויה להמתין עד שיתבשל המהלך הפוליטי שיביא לפירוק הסופי של הממשלה.

התגובות סוערות במערכת הפוליטית לאחר הודעתה של יושבת ראש הקואליציה עידית סילמן כי אינה יכולה עוד, "לצערי, לא אוכל עוד. אינני יכולה עוד לתת יד למהלכי הממשלה", מסרה הבוקר חברת הכנסת סילמן, "ניסיתי אחדות, כאחת שבאה מעולמות הטוב המשותף, עמלתי רבות עבור הקואליציה הנוכחית. לצערי לא אוכל לתת יד לפגיעה בזהות היהודית של מדינת ישראל ועם ישראל".

על פרישת סילמן חברת מפלגתו - מהממשלה, גילה ראש הממשלה נפתלי בנט מהטלוויזיה. והוא הופתע ונדהם כמו כל המערכת הפוליטית.

אך בעוד חברי הקואליציה המומים מההודעה שנחתה עליהם הבוקר, חברי האופוזיציה ממהרים לשגר הודעות ברכה. כך למשל יו"ר ש״ס אריה דרעי שהגיב: "אני מברך את ח״כ עידית סילמן, שנתנה יד להצלת הזהות היהודית של מדינת ישראל, מתנצל שפקפקתי בצעד האמיץ שעשית, תבורכי מפי עליון. ׳בניסן נגאלו ובניסן עתידין להיגאל׳"

יו"ר הציונות הדתית ח"כ בצלאל סמוטריץ' הגיב להודעה: "שחר של יום חדש במדינת ישראל. הסוף לממשלה הלא ציונית של בנט והתנועה האיסלמית והרגע שבו אפשר וצריך להחליף אותה בממשלה יהודית, ציונית ולאומית. אני מבקש לברך את ח"כ עידית סילמן על הצעד האמיץ והצודק שעשתה הבוקר ובו הציבה קו אדום בפני הפגיעה בזהות היהודית של מדינת ישראל ובערכי הציונות הבסיסיים. המחנה הלאומי יקבל את עידית בזרועות פתוחות ובמקום של כבוד השמור למי שהצילו את עם ישראל ומדינת ישראל באחד מרגעי המשבר שלהם. חודש ניסן הוא חודש הגאולה, חודש של חירות ותקווה, הבוקר עידית השיבה את התקווה לאזרחי ישראל. אני קורא לחברים בקואליציה שנבחרו בקולות הימין, חזרו הביתה. יחד נבנה ממשלה יהודית, ציונית ולאומית שתעשה המון טוב למדינת ישראל".

ניר ברקת, מהליכוד מסר: "אני מברך את ח״כ עידית סילמן על הצעד הגדול שעשתה למען עתיד ישראל. עידית, המחנה הלאומי הוא ביתך ואנו מקבלים אותך בהמון הערכה וברכה. אני קורא לעוד חברי כנסת מהקואליציה לשים סוף לממשלה ולחזור הביתה למחנה הימין".

ח"כ קרעי מהליכוד הגיב: ‏"בנימין נתניהו = 683. הייתה חסרה רק אצבע אחת כדי שממשלת ההונאה האנטי יהודית והאנטי ציונית תיפול. ואז הגיעה עידית סילמן = 684. מברך אותה על האומץ ועל הגאווה היהודית. והיא זקוקה להרבה אומץ מול הטינופת שתישפך עליה משמאל בקרוב. באיחור קל, אבל הבינה ש"לעת כזאת הגעת למלכות".

ח"כ יואב קיש מהליכוד: ‏"מחזק את חברת הכנסת עידית סילמן על מהלך שמציל את ישראל וישמור על המדינה היהודית הדמוקרטית היחידה בעולם.
הממשלה הרעה הזו סיימה את דרכה. קורא לכל אנשי הימין להצטרף למהלך ולפרוש מקואליציית השמאל שפועלת לשנות את אופייה של ישראל למדינת כל אזרחיה".

‏ח"כ מיקי זוהר מהליכוד: "מברך על פרישתה של ח"כ עידית סילמן מהקואליציה, החלטה נכונה וטובה. שוחחתי איתה אתמול, לא אחשוף על מה, אבל אמרתי לה שאני חושב שזה המעשה הנכון מבחינתה ולדאוג לאינטרס הציבורי, לעם ישראל".

עידית סילמן פרישה מהקואליציה אבטחה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד