כ"ח ניסן התשפ"ד
06.05.2024

הכישלון יתום • "לאברכים קשה להגיע בשעה מוקדמת"

ליוסי דייטש וליצחק פינדרוס, מארגני 'מחאת האברכים' בכותל, יש תירוץ טוב מדוע היא נכשלה: "הניהול היה מושלם, קשה לאברכים להגיע" • ויש גם טענות על המשטרה

יצחק פינדרוס. צילום: קובי הר צבי
יצחק פינדרוס. צילום: קובי הר צבי

'מחאת האברכים' נגד 'נשות הפרובוקציה' הבוקר (א) נכשלה.

אז איזה הסברים ותירוצים יש למארגנים, סגני ראש העיר ירושלים, יוסי דייטש ויצחק פינדרוס?

דייטש פותח: "זה לא מתפקידי להעביר ביקורת למה הציבור לא הגיע. אנחנו עשינו את שלנו, לא החלטנו על כך לבד, שאלנו את גדולי ישראל. עובדה גם שרק בחמישי ניתנה תשובה סופית. אני שליח של גדולי ישראל ומה שהם יורו לי לעשות אני אעשה".

כישלון אישי?

"אין כאן כישלון אישי. היה פרסום בכל שלושת היומונים, בעיתוני סוף שבוע, צריך לברר מה רחשי הלב של הציבור ולמה הם לא באו".

לגבי הסלקציה שנקטה המשטרה, אומר דייטש: "זה שהמשטרה נוקטת בכזו עמדה ברורה ונותנת להם הגנה שבמשך 40 דקות הכותל נסגר רק למען קבוצת המפגינות הזו - מישהו צריך לתת תשובה: מי נתן את ההוראה הזו? איך משטרת ישראל מכריעה מי נכנס לכותל? איפה נשמע דבר כזה, שאדם שמגיע להתפלל כל השנה לא נכנס, ואחרות תמהוניות נכנסות. בקצב הזה שפוגעים בכל דבר שבקדושה ואין פוצה פה, שלא נוקטים עמדה ברורה נגדן. אחרי יום כזה אני מודאג יותר כאזרח, ולא רק כאיש ציבור, עוד יותר ממה שהייתי בחודש שעבר".

לדייטש נותר רק להתנחם בכך ש"לפי ההיערכות של המשטרה, אם היו מגיעים 2000 או 5000 אנשים המהומה הייתה גדולה יותר. הם גם היו נתקעים".

לסיום הוא אומר: "גדולי ישראל ידעו את התמונה במלואה. מה שהם יורו לנו לעשות, נעשה. כולנו תקווה שמישהו יתעשת בחודש הקרוב ויתקן את המצב הזה".

יצחק פינדרוס ממשיך באותו קו: "גדולי ישראל היו מוטרדים שלא יהיה בלגן, לכן קראו רק לאברכים לבוא ולהשתתף בעצרת התפילה. מסתבר שלאברכים מאוד קשה להגיע לכותל בשעה כה מוקדמת, בגלל שחלקם צריכים להוציא את הילדים לגנים וכדומה".

גם לפינדרוס ביקורת חריפה על המשטרה: "מה שהמשטרה עשתה זה מתחת לכל ביקורת. היו אלפי מתפללים שלא נתנו להם להיכנס לשירותים או לכותל במשך שעה. זה דבר שאסור לעבור עליו
לסדר היום".

גם הוא מבטיח: "קשה לאברכים להגיע לכותל, מי שהצליח להגיע - הגיע. ניערך בהתאם בחודש הבא",

וטורח להדגיש: "הניהול היה מושלם, היה פרסום ביומונים, רמקולים ועוד, לא שם הבעיה".
דייטש פינדרוס מחאה אברכים כותל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 21 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד