י"ח אדר ב' התשפ"ד
28.03.2024
"בגלל לחם בפסח"

העולם לא נותר אדיש: "ממשלת ישראל מאבדת רוב באופן מפתיע"

בדומה לישראל, כלי התקשורת ברחבי העולם סיקרו בהרחבה את הדרמה הפוליטית בעקבות פרישת עידית סילמן מהקואליציה. "חברת כנסת הסירה את התמיכה מהממשלה על רקע מחלוקת על הבאת מזון לא כשר לבתי החולים. ראש הממשלה לשעבר נתניהו כבר חוגג", נכתב בגרמניה

העולם לא נותר אדיש: "ממשלת ישראל מאבדת רוב באופן מפתיע"
נפתלי בנט צילום: Marc Israel Sellem/POOL

גם העולם לא נשאר אדיש לפרישה של סילמן מהקואליציה. בגרמניה דיווחו כי "חברת כנסת הסירה את התמיכה מהממשלה על רקע מחלוקת על הבאת מזון לא כשר לבתי החולים. ראש הממשלה לשעבר נתניהו כבר חוגג".

בארה"ב דווח: "ממשלת ישראל במשבר לאחר שמחוקקת בכירה פרשה מהקואליציה, עידית סילמן, יו"ר הקואליציה בפועל, עזבה את הקואליציה, ומונעת מהממשלה רוב פרלמנטרי. אבל הצעד שלה לא אומר שהאופוזיציה יכולה לזכות בהצבעת אי אמון, לפחות כרגע".

בבריטניה דווח: כי "נפתלי בנט מאבד את הרוב לאחר פרישת חברת הפרלמנט מהקואליציה, עזיבתה של עידית סילמן על רקע המחלוקת לגבי לחם בפסח, מותירה את ראש הממשלה עם אותו מספר מנדטים כמו האופוזיציה".

בצרפת דווח: "מחוקקת ישראלית פרשה מהקואליציה השולטת בממשלה על רקע סכסוך דתי, והכניסה את הברית השברירית לאי-סדר ללא רוב בפרלמנט".

בשוודיה דיווח: "ממשלת ישראל מאבדת את הרוב, ולראש הממשלה בנט נודע על כך בחדשות, חברת הממשלה אומרת שהיא לא רוצה לעזור להחליש את הזהות היהודית של ישראל".

בהולנד דיווח: "ממשלת ישראל מאבדת רוב לאחר סכסוך דתי, שר הבריאות הורוביץ מבקש לאפשר אכילת לחם בבתי החולים בפסח".

בפורטוגל דווח: "קואליציית השלטון בישראל מאבדת רוב, זה מגיע גם בזמן של אי ודאות במדינה, שספגה שלושה פיגועים בשבועיים האחרונים, שניים הקשורים לארגון הקיצוני של המדינה האסלאמית".

בקרואטיה דיווח: "מכה גדולה לממשלת ישראל, חברת הפרלמנט סילמן פרשה מהקואליציה".

בטורקיה דווח: "פרישה מהממשלה הקואליציונית בישראל. בנט מאבד את הרוב בפרלמנט לאחר שחברת ימינה, עידית סילמן התפטרה, ממשלת הקואליציה ירדה ל-60 מושבים בפרלמנט בן 120 המושבים".

ברומניה דווח: "הקואליציה של בנט מאבדת את הרוב בפרלמנט בעקבות התפטרותה של חברת מפלגתו עידית סילמן שרוצה להרכיב ממשלה אחרת, נתניהו מברך על העריקה וקורא לעריקות נוספות".

בליטא דווח: "חברת פרלמנט חשובה במפלגת ימינה של ראש ממשלת ישראל נפתלי בנט הודיעה ​​ביום רביעי כי היא פורשת מהממשלה הקואליציונית, תוך שהוא נוקטת בצעד בלתי צפוי שישאיר את ראש הממשלה ללא רוב בפרלמנט".

בפולין דווח: "הממשלה מאבדת רוב בכנסת. הפרישה בגלל סיפור החמץ, ללא הצבעה של סילמן, לראש הממשלה נפתלי בנט ולממשלתו אין רוב בכנסת".

באיראן דווח: "ראש ממשלת ישראל נפתלי בנט הופתע מהתפטרותה של עידית סילמן, נציגת מפלגת השלטון בכנסת", האיראנים התייחסו לכך שבנט הופתע. "מקורות ישראלים אמרו שבנט לא ידע על התפטרות סילמן והוא קיבל את המידע מהתקשורת". עוד נאמר, "אם הממשלה הציונית תאבד את הרוב שלה, לא תהיה לה הרבה סיכוי לשרוד".

גם העולם הערבי לא נותר אדיש: "חברת מפתח במפלגת ימינה של ראש ממשלת ישראל נפתלי בנט, הודיעה כי היא עוזבת את ממשלתו הקואליציונית, בצעד מפתיע שמותיר אותו ללא רוב פרלמנטרי" נכתב באתרים הערביים.

אתרים ערביים אחרים דווחו בהרחבה: "בנט ניסה ליצור קשר עם סילמן, אך הוא לא הצליח לעשות זאת, ראש הממשלה בנט לא היה מודע להחלטתה של סילמן להתפטר".

 

 

נפתלי בנט עידית סילמן חמץ לחם ניצן הורוביץ

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 5 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד