ט' אייר התשפ"ד
17.05.2024
לא ידע את פרעה

סערה בעיר הירדנית סביב תעודות ההוקרה לישראלים

לפני שלוש שנים ‏ראש עירייה במערב ירדן סייע למטיילים ישראלים בערב חג פסח שני להיכנס לנחל באזור, על אף שמשטרת התיירות אסרה את כניסתם. ראש העיר אף נתן מגיני הוקרה לישראלים. ראש העיר החדש במקום שונא ישראל, דורש אותם חזרה

סערה בעיר הירדנית סביב תעודות ההוקרה לישראלים
חילוץ בירדן צילום: דוברות המשטרה

שלוש שנים אחרי שראש עיר בירדן נתן מגיני הוקרה לישראלים להם עזר במהלך טיול, ראש העיר שונא ישראל שהחליף אותו, דורש את המגינים חזרה. הוא פנה למשרד החוץ הירדני וביקש לדרוש מהמטיילים להחזיר את מגני ההוקרה שקיבלו מראש העיר הקודם. הוא אמר: "אל-כרכ לא יכולה להסכים לכך שהמגנים יהיו אצל רוצחי ילדים ואצל מי שגוזל את אדמת פלסטין". כך דיווח רועי קייס ב'כאן חדשות'.

‏‏בזמנו אחרי המחווה היפה שעשה ראש העיר, קמה מחאה אדירה נגדו באל-כרכ, כולל הפגנות שבהן שרפו את דגל ישראל. הוא כצפוי לא נבחר שוב לראש עיר בבחירות ואף נאלץ להתנצל בסרטון על כך שעזר להם. ‏הואנסייע למטיילים ישראלים בערב חג פסח שני לפני שלוש שנים להיכנס לנחל באזור, על אף שמשטרת התיירות אסרה על כניסתם למקום. בשיחה עם 'כאן חדשות' לפני שלוש שנים, אמר ראש העיר: "מה שעשיתי היה בהתאם לצו נפשי ומצפוני. הרגשתי שעליי להתרחק מענייני הלאומיות".

 

‏עופר אוגאש, מטייל ישראלי שקיבל את מגן ההוקרה מראש עיריית אל-כרכ לשעבר אמר לרועי קייס ב'כאן חדשות', על דרישת ראש העירייה הנוכחי להחזיר אותם מ'רוצחי הילדים וגוזלי פלסטין': "אין בכוונתנו להחזיר את מגני ההוקרה. קיבלנו אותם בכבוד רב. מתוך יחסי שכנות, אהבה, ושלום בין ישראל לירדן".

‏ראש עיריית אל-כרכ הקודם, איבראהים אל-כרכי, אמר על הדרישה של ראש העירייה הנוכחי להחזיר את המגנים שנתן למטיילים הישראלים כי נעשה לו עוול והוא מותקף בצורה נבזית רק בשל מעשה אנושי שעשה בעבור תיירים, אך הוסיף כי יש לו סבלנות והוא יודע שהצדק עמו ומה שעשה משביע את רצונו של אלוקים, ‏הוא גם איים לפעול באפיקים משפטיים נגד ראש העירייה החדש וסביבתו (בין השאר אנשי האיגודים המקצועיים), אותם כינה אויבי האיסלאם, והאנושות שמטיפים לקיצוניות, אלימות, טרור מחשבתי וגזענות".

‏ראש עיריית אל-כרכ, מוחמד אל-מעואייטה, מסביר למה חובה להשיב את מגני ההוקרה שניתנו למטיילים הישראלים: "עיר שהכשירה צבא לשחרור אל-אקצא לא יכולה להרשות לעצמה לתת מגנים לרוצחי ילדים ולגוזלי פלסטין. נפעל עם משרד החוץ בנושא. העיר גם תמשיך להיות נקייה מסחורות ציוניות".

רועי קייס כאן ירדן ישראלים טיול

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד