ט"ז ניסן התשפ"ד
24.04.2024
"פגיעה קשה בהרתעה"

עונש מקל למבצעי הלינץ; הקורבן: "רצו לרצוח אותי"

בעקבות גזר הדין המקל שניתן לשניים ממבצעי הלינץ' החמור באלי רוזן, ארגון חוננו מבקש מהפרקליטות לערער על קולת העונש. "פסק הדין המקל מהווה פגיעה קשה בהרתעה ובמלחמה בטרור", כתב עו"ד בלייכר

ארכיון
ארכיון צילום: אוליביה פיטוסי, פלאש 90

אמש (שלישי) גזר שופט ביהמ"ש המחוזי ירושלים אילן סלע עונש מקל על שניים ממבצעי הלינץ' החמור באלי רוזן, שאירע בשכונת שמעון הצדיק לפני כשנה. השופט גזר על השניים, קטינים שהיו בני 17 בעת ביצוע הלינץ', עונשי מאסר בפועל של שנתיים ושל שנתיים וחצי. בארגון חוננו ביקשו מהפרקליטות לערער על העונש המקל.‏

אלי רוזן שהיה קורבן ללינץ' החמור מסר בתגובה: "המחבלים האלה רצו לרצוח אותי. אני לא מבין למה הם מקבלים פרס, שעוד מעט הם משתחררים. במקום שאנחנו נצא לחירות המחבלים משתחררים".

בארגון חוננו התרעמו על העונש המקל, ועו"ד חיים בלייכר המייצג את רוזן מטעם הארגון שלח מכתב לפרקליטות בבקשה לערער על קולת העונש. "מדובר בלינץ' אכזרי ביותר עם השלכות ארוכות טווח של שברים וטראומה נפשית, ועם פוטנציאל פגיעה גבוה ביותר לקרבן", הזכיר עו"ד בלייכר.

בפניה לפרקליטות כתב בלייכר כי חומרת מעשיו של הנאשם חייבת להיבחן כחלק אינטגרלי ממעשה הלינץ' כולו, וכי "טבעם של מעשי לינץ' הינו בכך שכל מחבל תורם את תרומתו ה'צנועה' לפגיעה בקורבנות, וביחד, סך כל המעשים, מהווה סכנה חמורה עד כדי סכנת נפשות מידית".

עו"ד בלייכר הסביר כי ענישה מקלה פוגעת בהרתעה. "אנו סבורים כי פסק הדין, אשר מקל עם המחבלים, מהווה פגיעה קשה בהרתעה ובמלחמה בטרור – המהווה איום קיומי יום יומי על אזרחי ישראל. שיקולי שיקום, קטינות ושאר נסיבות נדחים כולם בפני סכנת הטרור הקיומית".

בסוף מכתבו הזכיר בלייכר כי שופטי העליון, בפסקי דין שנחתמו לאחרונה, הנחו את בתי המשפט בצורך להחמיר ענישה בגין אירועי טרור, וביקש "לפעול לכך שיוגש ערעור על פסק הדין המקל, ולדרוש החמרה בענישה לכדי ענישה משמעותית הרבה יותר כנגד המחבלים".

הלינץ', נזכיר, התרחש בשנה שעברה בשכונת שמעון הצדיק - שייח ג'ראח בירושלים, כאשר הצעיר היהודי חלף ברכו חזרה מקבר שמעון הצדיק, ועשרות פורעים ערבים החלו להכות אותו בכל חלקי גופו.

אירוע הלינץ' אירע דקות ארוכות בהן הוכה הצעיר היהודי באמצעות אלות ואבנים, כאשר הפורעים מפלים בו את מכותיהם ואף מעלים זאת ברשתות החברתיות. עורך דינו של הנפגע, חיים בלייכר מארגון חוננו, מלווה אותו לאורך ההליכים המשפטיים.

לינץ' גזר דין

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד