ט' ניסן התשפ"ד
17.04.2024
"דפוס פעולה"

כתב 'בחדרי' הותקף בהפגנת הימין: "גינוי נחרץ"

זעזוע ושאט נפש בקרב פורום העיתונאים בישראל בעקבות תקיפתו הערב של יוסי ריינר, כתב השטח של 'בחדרי חרדים' בעת שסיקר את עצרת הימין בירושלים. למרות שטען כי הינו עיתונאי השוטרים סילקו אותו באלימות מעמדת השידור

כתב 'בחדרי' הותקף בהפגנת הימין: "גינוי נחרץ"
תקיפתו של יוסי ריינר צילום: ישי ירושלמי

שוטרים תקפו הערב (רביעי) את כתב מערכת 'בחדרי חרדים', יוסי ריינר, בעת שעשה את עבודתו בסיקור מחאת הימים שנערכה בקרית הממשלה בירושלים. תיעוד התקיפה עורר סערה ברשות החברתיות.

 דודי בן חמו, עיתונאי שנכח באירוע ואף הצליח לתעד את האלימות המשטרתית במקום סיפר לבחדרי את אשר ארע: "צמד העיתונאים יוסי ריינר וישי ירושלמי הגיעו לסקר את האירוע עם הציוד שנשאו על גבם, הם קיבלו אישור מהאחראים במקום לעבור את המחסום ע"מ לעלות על הגדר היכן שעמדו הקהל וזאת כדי למקם את החצובה לצורך צילום ושידור האירוע, לפתע קפצו עליהם 2 שוטרים שהעיפו אותם מהמקום בברוטאליות וזאת על אף שנופפו בתעודת העיתונאי שהיה ברשותם כפי שניתן לראות בסרטון".

כעיתונאי, אומר בן חמו, "אסור שאירוע שכזה יעבור על סדר היום, אנחנו עדים בתקופה האחרונה לשורה של תקיפות עיתונאים, אסור שאירועי אלימות יהפכו לשגרת יומם של אלו שבאים לעשות את עבודתם העיתונאית" מסכם בן חמו.

בעקבות התיעוד, "פורום העיתונאים", המייצג עיתונאים מהמגזר הדתי והחרדי, פנה למפכ"ל המשטרה רב-ניצב קובי שבתאי בדישה לפעול בנחרצות כנגד השוטרים, שמנעו מהעיתונאי לסקר את ההפגנה.

בהודעה הפורום נאמר כי "חבריו מביעים שאט-נפש מדפוס הפעולה החוזר ונשנה, שבו שוטרים תוקפים עיתונאים ללא הבחנה ומונעים מהם לבצע את עבודתם כנדרש".

הפורום אף דורש מהמפכ"ל, משר התקשורת ומלשכת העיתונות הממשלתית להשמיע גינוי נחרץ לתקיפה החמורה, ולגבש נוהל עבודה שיאפשר לעיתונאים החרדים והדתיים לבצע את עבודתם ללא הפרעה וללא חשש.

"אגודת העיתונאים ירושלים" פנתה אף היא בקריאה לצמרת המשטרה ודרשה לעשות מאמץ נוסף כדי להטמיע בשורותיה את היחס הנדרש כלפי עיתונאים הממלאים את שליחותם גם בתרחישים סוערים של הפגנות, "זאת לאחר הסילוק של העיתונאי יוסי ריינר – בדחיפות – מזירת הפגנת הימין ולאחר שהציג תעודת עיתונאי."

עוד הוסיפו באגודה כי "כל נושא ונושאת תעודת עיתונאי – חילוני, דתי, מימין, משמאל, ישראלי או כתב חוץ – הם והצוות שעימם – ראויים ליחס אחר מזה שראינו".

לאחר התקיפה התייחס ריינר לאירוע בציוץ בחשבון הטוויטר והתריע שאירועי תקיפה של עיתונאים בדרך להפוך לשגרה: "ההתנהגות הברוטאליות הערב של לובשי המדים כלפי, היא כאין וכאפס למה שעתיד להתרחש כלפי העיתונאים שעתידים לסקר את הילולת הרשב"י בל"ג בעומר במירון".

עו כתב ריינר כי "במידה והמצב הנוכחי ימשך, ולא תתקבלנה החלטות משמעותיות למען חופש העיתונות ונגד אלימות, תקיפת עיתונאים יהפכו לחלק מהשגרה.

תקיפת עיתונאי אלימות שוטרים יוסי ריינר

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 8 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד