כ"ד ניסן התשפ"ד
02.05.2024
גיבוי פוליטי

פרסום ראשון • ראש הישיבה הכריע: ממשלה חלופית ולא בחירות

שעות לאחר היוודע הטלטלה הפוליטית עם פרישתה המפתיעה של עידית סילמן מהקואליציה, עלה יו"ר יהדוה"ת גפני למעונו של ראש הישיבה כדי לקבל דעת תורה כיצד לפעול. הוא פרש בפניו את האפשרויות הקיימות וקיבל הוראה חד משמעית; לפעול להקמת ממשלה בכנסת הנוכחית

פרסום ראשון • ראש הישיבה הכריע: ממשלה חלופית ולא בחירות
ח"כ גפני אצל ראש הישיבה צילום: באדיבות המצלם

פרסום ראשון: בצהרי היום הגיע יו"ר 'יהדות התורה', חבר הכנסת משה גפני להתייעצות פוליטית במעונו של מנהיג 'דגל התורה', ראש הישיבה הגר"ג אדלשטיין בעקבות ההתפתחויות הפוליטיות והתרחיש כי הממשלה תתפרק בהקדם.

על שולחן ראש הישיבה שטח חבר הכנסת גפני את המפה הפוליטית ואת האפשרויות העומדות על הפרק, בהן הקמת ממשלה חלופית בתוך הכנסת הנוכחית, לה דרושים 7 תומכים נוספים, או אפשרות של פיזור הכנסת לבחירות חדשות.

ל'בחדרי חרדים' נודע כי ראש הישיבה הכריע כי יש לפעול להקמת ממשלה חלופית על פני הקדמת הבחירות, כאשר לאפשרות של ממשלה חלופית ישנה סבירות גבוהה שנתניהו לא יהיה זה שיעמוד בראשה.

ב'דגל התורה' מתריעים מפני האפשרות שיאיר לפיד יכהן כראש הממשלה בפועל - ראש ממשלת מעבר, מאז פיזור הכנסת ועד להקמת ממשלה לאחר הבחירות, אפשרות שעלולה לעלות במחיר כבד עבור המגזר החרדי עם קידום יוזמות שונות בלתי הפיכות.

לאורך היום התנהל עימות פוליטי בין יהדות התורה למפלגות 'הליכוד' וש"ס. בעוד בליכוד ובש"ס חותרים לפיזור הכנסת והליכה לבחירות, ב'יהדות התורה' חוששים מאפשרות האמורה לעייל שיאיר לפיד יעמוד בראש ממשלת המעבר וגם מחשש שלאחר הבחירות יחזרו למצב דומה, שבו נתניהו לא יצליח להרכיב ממשלה ושוב המפלגות החרדיות תמצאנה את עצמן באופוזיציה.

הגרי''ג אדלשטיין משה גפני פיזור הכנסת בחירות מוקדמות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 24 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד