כ"ה ניסן התשפ"ד
03.05.2024

הרב הלונדוני מגלה: מי אשם בפטירת האברך הצעיר?

תומכי הרב חיים הלפרין - החשוד בפלילים, אינם בוחלים באמצעי שכנוע • הרב אליקים שלזינגר, מאשים את המתלוננות נגדו כי הן שגרמו לפטירת אברך צעיר

הרב הלונדוני מגלה: מי אשם בפטירת האברך הצעיר?

אין נביא בישראל אך יש נביא בלונדון: הרב אליקים שלזינגר, ראש ישיבת הרמ"ה בסטמפורד היל בלונדון מצא את האשמים בפטירתו הפתאומית של הרב יוסף שלמה ברגר, בן 27 שנפטר לפני שבוע לאחר שהתמוטט בביתו כתוצאה מדלקת ריאות שהסתבכה.

במכתב שכתב הרב הוא קובע כי פטירתו של האברך שהותיר אחריו רעייה ושני ילדים, דורשת מכל אחד ואחד, "התבוננות". במיוחד מאנשים המגדירים עצמם כ"בני תורה".

אז מה עושים כדי למנוע מצבים כאלו בעתיד? "להתחזק בענין שדברנו כבר על החיוב להתפלל על שלומם של התלמידי חכמים שבעיר, ובכל אתר ואתר, כמו שתקנו הקדמונים להתפלל בשבת קודש אחר קריאת התורה 'תפילת יקום פורקן', ולאומרו בכוונה כי אינו דומה תפילה בכוונה מעומק הלב, לתפילה באמירה בעלמא".

עד כאן הדברים מבוססים על דברי חז"ל אך שימו לב לקטע הבא: הסיבה השנייה שלכאורה גרמה לפטירה, היא ביזיונו של הרב חיים הלפרין, ראש קהילת 'דברי חיים', זה אשר נהג לכאורה בצורה בזוייה ופלילית נגד נשים שטופלו אצלו.

"הרי כולנו יודעים מה שקרה בעירנו בשנה האחרונה", כותב הרב שלזינגר, "בזיון תלמיד חכם באופן מבהיל ונורא ולא מחינו על זה כדבעי. ואנו צריכים להתחזק בכבוד תלמידי חכמים ולמחות על בזיונם".

הלפרין לונדון דיין רב שוטה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 7 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד