י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024

שלטי ענק בברוקלין: "חייב אדם ללמד בנו אומנות"

שלטי ענק בניו-יורק קוראים להורים לדרוש לימודי ליבה לילדיהם • על השילוט מופיעה ההלכה "חייב אדם ללמד את בנו אומנות" • היוזם, חסיד בעלז, מסביר: "לרבנים זה לא אכפת"

שלטי ענק בברוקלין: "חייב אדם ללמד בנו אומנות"

שלטי חוצות הופיעו היום (א), בצמתים מרכזיים בברוקלין ומנהטן, הקוראים להורים ללמד את בניהם לימודי ליבה, לצד ההלכה ההלכה התלמודית: "חייב אדם ללמד את בנו אמנות".

שלטי החוצות, שעלותם אלפי דולרים, מומנו על ידי ארגון YAFFED בראשו עומד נפתלי מוסטר, חסיד בעלזא בן 27.

מוסטר טוען שיש ללמד מקצועות חול בישיבות קטנות וגדולות, כדי לאפשר לבחורי הישיבה שרוצים לעבוד לאחר נישואיהם, לרכוש מקצוע.

מוסטר סיפר כי, "בשלב מסוים החלטתי שאני רוצה ללמוד מקצוע הלכתי ל'טורו קולג'', וגיליתי שחסרים לי כלים בסיסיים כמו חשבון, אנגלית ועוד, בכדי שאוכל ללמוד מקצוע. עד כתה ח' למדתי לימודי חול, אבל אחר כך הפסקנו.

"היום, בגיל 27, סיימתי תואר ראשון בפסיכולוגיה ואני רוצה להמשיך לתואר שני, ומקווה לעבוד כפסיכולוג בקרב הציבור החסידי אליו אני שייך. הקמתי את הארגון ותליתי את שלטי החוצות כדי לעורר את הציבור, את הרבנים, את ראשי הישיבות ואת ההורים, ללמד את ילדיהם אמנות, להנהיג לימודי חול גם בישיבות. לא רק בחיידר.

"האדמו"רים וראשי הישיבות", טוען מוסטר, "חיים באושר ובעושר. אין להם בעיות כלכליות במימון חסידיהם ותלמידיהם, לכן קשה להם להיכנס לנעלי אברך צעיר שצריך לפרנס משפחה, לשלם שכר דירה, שכר לימוד, קייטנות ועוד.

"אני מאמין", הוסיף, "שאם ההורים ידרשו לימודי חול בישיבות, ראשי הישיבות ומנהלי בתי הספר יאלצו להכניס לימודי חול.

"אני מאמין", המשיך, "שהרבנים יוכלו לשבת ולהכין תוכנית לימודי חול שתתאים לציבור החרדי", אומר מוסטר ומבטיח ששלטי החוצות יהיו שם עד ה-4 ליולי, מול עיניהם של אלפי חרדים העושים את דרכם יום יום מברוקלין למנהטן.

"ובמיוחד היום" הוא מוסיף, "כאשר עשרות אלפי אנשים יגיעו מברוקלין להפגנה נגד גיוס בחורי הישיבה".
אומנות מקצוע לימוד רבנים אדמורים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 56 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד