י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024
משבר כלכלי חמור

יוקר המחיה יגרום להורים לגנוב אוכל "כדי להאכיל את ילדיהם"

משבר יוקר המחיה של בריטניה יעורר "מסע פשע", ויגרום להורים לגנוב כדי להאכיל את ילדיהם. "עוני הוא אחת הסיבות לכך שאנשים עושים את הדבר הלא נכון"

יוקר המחיה יגרום להורים לגנוב אוכל "כדי להאכיל את ילדיהם"
אילוסטרציה צילום: pixabay

ראש ממשלת בריטניה בוריס ג'ונסון, הודה שמשפחות בריטיות יעמדו בפני בחירה "בין חימום לקניית אוכל". כשנשאל אם משפחות צריכות לקנות אוכל זול יותר, להחזיק בגדים לזמן ארוך יותר או לכבות את החימום. לדבריו: "ברור שאנשים יתמודדו עם בחירות שהם יצטרכו לעשות", אך הוסיף, "אנחנו בממשלה נעשה כל שביכולתנו כדי לעזור".

טום מקניל, פוליטיקאי ממערב מידלנדס בבריטניה ועוזר לנציב המשטרה המקומית, תוקף את ראש הממשלה ואומר: "אין תירוץ לפשע, ואנשים צריכים לתת דין וחשבון על עבירותיהם. אבל זה פשוט עניין של שכל ישר למה אנשים מסוימים עושים את הדבר הלא נכון. כולם יודעים שאחת הסיבות הללו היא העוני".

מקניל סיפר: "גדלתי בבית עם הכנסה נמוכה, והלחץ והדאגה לגבי העתיד מכבידה על המוח, זה יכול להביא להרגיש משפיל. עם זאת, עם תמיכה של ארוחות חינם בבית הספר ורשת הביטחון של הרווחה כשהמצב ממש רע, עברנו את זה בסדר".

עוד אמר מקניל המשתייך למפלגת אופוזיציה בברטיניה: "התמזל מזלי לקבל את התמיכה הדרושה לי כדי להיות מסוגל להשתמש בחינוך ובתעסוקה, כדי ליצור לעצמי חיים הגונים. למרבה הצער, הפזיזות של הממשלה סביב משבר יוקר המחיה המתהווה אומר שדברים קשים הרבה יותר יהיו עבור מיליוני אנשים. דאגנו לשלם את החשבונות, שיהיה לנו מספיק אוכל, בל מעולם לא היינו צריכים לחוות את מה שהציבור עומד לעבור".

"קשה שלא לחשוב ששרי ממשלה פשוט לא מבינים מה המשמעות של להיות עניים", הוסיף לתקוף. "האמת היא שהכישלון שלהם לתמוך באנשים יביא לעלייה בהורים שגונבים כדי להאכיל את ילדיהם. עליות נוספות בגניבות רכב עם אנשים שבוחרים בפשע כדי לעמוד בתשלומי שכר הדירה. אנשים פגיעים מנוצלים, ילדים שעברו מניפולציות למכירת סמים על ידי פושעים קשוחים כי הם רוצים לעזור לאמם לשלם כדי לחמם את הבית, להאכיל את אחיהם ואחיותיהם. מי יודע לאן זה ייגמר עבור חלק מהילדים האלה - זו טרגדיה, כזו שכבר ראינו, יותר מדי פעמים". כך טום מקניל נגד מדיניות ממשלת בריטניה והעומד בראשה בוריס ג'ונסון.

משבר כלכלי בוריס ג'ונסון בריטניה יוקר המחיה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד