כ"ח ניסן התשפ"ד
06.05.2024
נושפת בעורפו של מקרון

המועמדת שרוצה לאסור שחיטה כשרה: "אני יכולה להגן על הקהילה היהודית"

לקראת הבחירות לנשיאות בצרפת עוד שלושה ימים, הפוליטיקאית הצרפתייה מרין לה פן, בתו של מכחיש שואה, טוענת כי היא תגן "בצורה היעילה ביותר על היהודים"

פריז
פריז צילום: Unsplash

מרין לה פן, מועמדת לנשיאות צרפת, מצהירה לערוץ i24 בשפה האנגלית: "אני רוצה שיהודים יוכלו להישאר בצרפת". היא גם ביקשה להבהיר את דבריו של מ"מ נשיא המפלגה, ירדן ברדלה, לאחר הצהרותיו על מאכלים כשרים שעוררו סערה בקהילה היהודית בצרפת. הוא אמר, כי לאחר שלה פן, תבחר, "שחיטה כשרה תיאסר בצרפת, אך יתאפשר ייבוא ​​בשר כשר".

"מדובר בסבל של בעלי חיים, כמובן שניתן לבצע יבוא של בשר כשר כדי לספק שיקולים דתיים", אמרה. "אין שום סיבה שלקהילה היהודית יהיו חששות מיוחדים", אמרה. כשנשאלה על מעמדה של ירושלים, אמרה לה פן כי העיר הקדושה צריכה להיות "תחת הגנה בינלאומית" בגלל "הסמליות" ו"ההיסטוריה החזקה". לה פן ביקשה להישאר "בעמדה של הדיפלומטיה הצרפתית" ולכן אינה מתכוונת לסטות מהכלל הצרפתי על ידי העברת שגרירות צרפת מתל אביב לירושלים.

לגבי ביטחון ישראל אמרה: "אני רוצה שישראל תהיה בטוחה לגבי ביטחונה" היא אמרה שהיא רגישה למאבקה של ישראל לביטחונה, אך תומכת במדינה פלסטינית עם "גבולות בטוחים".

נשיא צרפת עמנואל מקרון עדיין היה הפייבוריט במירוץ לנשיאות צרפת שיתקיים ביום ראשון, 10 באפריל, אך שיעור חסר תקדים של אנשים אומרים שהם לא בטוחים למי להצביע או לא מתכוונים להצביע בכלל. מביא אחוז גבוה של אי ודאות לתוצאות הבחירות. לה פן צמצמה משמעותית את הפער מול מקרון בהשוואה ל-2017 - אז הפסידה עם 34% תמיכה ל-66%. הפעם הסקרים עדיין ממקמים אותה מאחורי מקרון, אבל הרבה יותר קרובים, האסטרטגיה ארוכת השנים שלה לרכך את הרטוריקה והתדמית שלה עזרו, מה שיאפשר לה לקבל קולות מרכז, ואת תמיכת הימין הקיצוני.

רבים במחנה של מקרון חוששים שמא תומכיו לא ילכו לקלפיות כי הם כבר חושבים שהוא ינצח, בעוד אלו הזועמים על מדיניותו ידאגו להצביע.

במקום השלישי על פי הסקרים נמצא דמות השמאל הקיצוני ז'אן-לוק מלנשון, ונמצא במרחק מאחורי לה פן. מועמד שמרני נוסף, אריק זמור, היהודי, והמתמודד השמרני ואלרי פקרסה, הם בין המתמודדים המרכזיים האחרים.

שחיטה כשרה שחיטה יהודית בחירות בצרפת מארין לה פן אריק זמור עמנואל מקרון

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד