כ"א ניסן התשפ"ד
29.04.2024
מלחמת חורמה בכיס

המנהיג היהודי חטף סנקציות בגלל קשריו עם פוטין

ממשלת בריטניה הטילה סנקציות על משה קנטור, נשיא הקונגרס היהודי האירופי, על קשרים עם פוטין. הקונגרס היהודי האירופי: "מזועזעים מאוד מההחלטה של ממשלת בריטניה"

המנהיג היהודי חטף סנקציות בגלל קשריו עם פוטין
ולדימיר פוטין צילום: פייסבוק רשמי

משה קנטור, נשיא המועצה היהודית האירופית וסגן נשיא מועצת המנהיגות היהודית, חטף סנקציות רשמיות על ידי ממשלת בריטניה בגין קשריו עם ולדימיר פוטין.

קנטור, אוליגרך מנכ"ל קבוצת 'אקרון', אחד מיצרני ומפיצי הדשנים המינרליים המובילים בעולם, נקשר לממשלת רוסיה. איש העסקים והפילנתרופ, ששוויו נאמד ב-7.6 מיליארד דולר בשנת 2021, נפגע על פי מגזין פורבס מסנקציות, הסנקציות הוטלו גם נגד הבנק הגדול ביותר ברוסיה ונגד עוד כמה אוליגרכים.

ממשלת בריטניה הודיעה שהיא מוסיפה את אנדריי אקימוב, אלכסנדר דיוקוב, אנדריי גורייב, משה קנטור, סרגיי קוגוגין, סרגיי סרגייביץ', ליאוניד מיכלסון ובוריס רוטנברג לרשימת אנשי העסקים המזוהים עם רוסיה. בהכרזה על חבילת הסנקציות, אמרה שרת החוץ ליז טרוס: "היום, אנחנו מגבירים את הקמפיין שלנו כדי להביא את המלחמה המחרידה של פוטין לסיומה עם כמה מהסנקציות הקשות ביותר שלנו עד כה".

"גל הצעדים האחרון שלנו יביא לסיום היבוא של בריטניה של אנרגיה רוסית וסנקציות נוספות על יחידים ועסקים, ויהרוס את מכונת המלחמה של פוטין". בתגובה למהלך כי על קנטור הוטל סנקציות, אמר הקונגרס היהודי האירופי: "הקונגרס היהודי האירופי מזועזע מאוד מההחלטה של ממשלת בריטניה להטיל סנקציות על ד"ר משה קנטור, נשיא הקונגרס היהודי האירופי, העולם. קרן פורום השואה והמועצה האירופית לסובלנות ופיוס. ההחלטה שגויה וחסרה כל היגיון עובדתי או מבוסס ראיות".

"ד"ר קנטור הוא אזרח בריטי שחי למעלה משלושה עשורים במערב אירופה, שנים רבות מהם בבריטניה. הוא מנהיג יהודי ותיק ומוערך, שהקדיש את חייו לביטחון ולרווחה. של הקהילות היהודיות באירופה והמאבק באנטישמיות, גזענות ושנאת זרים, אנו קוראים לבטל את ההחלטה הזו בהקדם האפשרי".

מלחמת אוקראינה רוסיה סנקציות ולדימיר פוטין אוליגרכים משה קנטור

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד