כ"ד ניסן התשפ"ד
02.05.2024

התרגיל המבריק של עו"ד איתמר בן גביר

תרגיל מתוחכם של פעיל הימין גרם לפרקליטות לחזור בה מכתב אישום נגד נער מחברון שלטענתה היה מעורב בתקיפת פלסטיני וחיילי צה"ל • מה עשה בן גביר?

איתמר בן גביר.  צילום: פלאש90
איתמר בן גביר. צילום: פלאש90

תרגיל מתוחכם של פעיל הימין, עו"ד איתמר בן גביר, הצליח לבטל כתב אישום כנגד נער מחברון. הפרקליטות האשימה נער כי היה מעורב בתקיפה של פלסטיני וחיילי צה"ל. אחד החיילים התבקש לזהות בבית המשפט את הנאשם.

בן-גביר הושיב על ספסל הנאשים נער אחר, שאינו קשור כלל לאירוע, וכאשר עלה החייל אל דוכן העדים, ביקש ממנו כי יצביע על התוקף. החייל הצביע לעברו של האדם שישב על ספסל הנאשמים, ואמר כי הוא "מזהה אותו בוודאות"

כנגד הנער שנכח באולם בית המשפט לא עמד כל חשד, והסתבר כי העד זיהה אותו ללא כל סיבה. כיון שכך, לא ניתן היה לסמוך יותר על זיהויו של החייל כעד.

שופט בית המשפט השלום בירושלים, אביטל חן, הציע לנציגת הפרקליטות לחזור בה מכתב האישום, ואכן הוא בוטל.

בעקבות התרגיל אמר בן גביר: "אני מעריך שבחלק גדול מהתיקים, אם היו נערכים תרגילים שכאלה, השוטרים או הערבים היו 'מזהים' בחורים שלא היו במקום כמו במקרה שלנו, כאשר הצבתי על ספסל הנאשמים אדם שכלל לא היה שייך לאירוע נשוא כתב התביעה.

"אני מקווה שהמקרה יגרום לגורמים בפרקליטות לעשות חשבון נפש ולהפסיק להתייצב אוטומטית לטובת הערבים והשטורים ונגד נוער הגבעות".

בן גביר תרגיל כתב אישום ביטול חברון

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 12 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד