כ"ב ניסן התשפ"ד
30.04.2024

חדש במירוץ • הגר"א אברג'ל לכס ה'ראשון לציון'

הגר"א אברג'ל, אב"ד בית הדין האזורי בירושלים, הודיע כי אם ייבצר מהגר"ש עמאר להתמודד, הוא ירוץ למשרת ה'ראשון לציון' • עד כה נפגש עם ח"כי ש"ס, הרב בן דהן ושי פירון

הגאון רבי אליהו אברג'ל
הגאון רבי אליהו אברג'ל



בעוד מועמדותו של הגר"ש עמאר מוטלת בספק רב, וככל שהזמן חולף נראה כי היא לא תזכה לאישורים הנדרשים, מתברר כי ישנו מועמד ספרדי חדש לתפקיד, שעשוי לגרוף את כל הקופה: הגאון רבי אליהו אברג'ל, אב"ד בית הדין הרבני בירושלים, הודיע בימים האחרונים כי באם יימנע מהגר"ש עמאר להתמודד שוב, הוא עצמו ירוץ למשרת ה'ראשון לציון'.

הגר"א אברג'ל, הזוכה להערכה מהגר"ע יוסף, ומחזיק מכתב שקיבל מהגר"ע באשר ללימודי בנו של הגר"ע, הרב יצחק יוסף, אצל הגר"א, עשוי להיות מועמד המקובל גם על החוגים הציוניים, בשל גישתו המקלה בנושאים רבים.

מאידך גיסא, הוא אינו נחשב ל'סדין אדום' בעיני החוגים החרדיים, ומועמדותו יכולה בהחלט להוות אלטרנטיבה.

מתברר, כי כבר בשבוע שעבר היה הגר"א אברג'ל בכנסת, שם נפגש עם סגן השר אלי בן דהן ועם הרב שי פירון. השניים לא הבטיחו כלום, אבל קשה לזלזל במועמדותו לאור הפגישה, שפרטיה לא פורסמו.

היום (ב) נפגש הגר"א עם חברי הכנסת דוד אזולאי ויעקב מרגי מש"ס, האחרונים הבהירו לו כי ש"ס עדיין מחויבת לגר"ש עמאר, כפי שהדגיש היום שוב יו"ר הסיעה אריה דרעי בישיבת הסיעה, ורק אם מועמדותו תוסר - תישקל התמיכה בו. לאחר מכן ערך הגר"א סיבוב בכנסת, במהלכו ניגשו אליו רבים מחברי המשכן להתברך ולאחל בהצלחה, בהם אלי ישי ויעקב פרי.



הגר"א בכנסת. צילום: בחדרי חרדים


אברג'ל הבית היהודי ש''ס יעקב פרי דרעי

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 18 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד