כ"ב ניסן התשפ"ד
30.04.2024

היעד החדש של מס הכנסה: אולמי שמחות בבני-ברק

בר מצווה או חתונה? • חוקרי מס הכנסה מבצעים בימים האחרונים מעקבים ופשיטות אחרי אולמי שמחות בבני-ברק • ובאיזה תרגיל השתמש בעל אולם מרכזי?

אולם שמחות. צילום: אילוסטרציה
אולם שמחות. צילום: אילוסטרציה

בתקופה האחרונה, פשטו גדודי מס הכנסה על ריכוזי האוכלוסיה החרדית, כדי לאכוף עברות העלמות מס, שנעשים לדבריהם במרתפים או במשרדים מסתוריים.

פקחי מס הכנסה פשטו גם על האולמות החרדים, כדי לבדוק האם כל האירועים מדווחים כחוק לרשויות המס.

לשם כך, מנהלים הפקחים מזה תקופה ארוכה מעקבים סמויים אחר המתרחש באולמות, בלא שתדעו. הם מגיעים בשעה מוקדמת יחסית, ומחנים את רכבם מחוץ לאולם שעליו התבייתו.

את המעקב הם ממשיכים גם במהלך היום ובערב, ומגששים אצל האורחים המגיעים למקום, האם האירוע המתקיים כאן כעת, הוא חתונה, בר מצוה, סעודת הכנסת ספר תורה, סעודת הילולא וכיוצא בזה.

הנשאל התמים, משיב לתומו ואיננו חושד במאומה. אבל כל בדל מידע נרשם ומתועד. כך חוזר הדבר במשך ימים ספורים, עד שבידי החוקרים חומר מספק, כדי לבצע את הפשיטה.

לפני ימים אחדים, פשטו פקחי היחידה של מס הכנסה על אחד האולמות ונכנסו למשרדים, כדרכם. בעל האולם החוויר לרגע. הוא הבין היטב, עוד בטרם הציגו עצמם, מי הם האזרחים חמורי הסבר העומדים מולו.

על השולחן היו מונחים קבלות, הזמנות ומסמכים הנוגעים לאירועים ומוצרי מזון. אבל מה שסוכנים לא ידעו הוא, שהלה מחזיק בחליפה שלו את היומן ובו רשומים כל האירועים שהיו ושצפויים להתקיים.

הוא פנה לחוקרים, ואמר להם, כי הוא לא חש בטוב וכי הוא חש כי ליבו מפרפר ועליו לצאת לשתות מים. "כל המסמכים נמצאים על השולחן ובמגירות. אתם רשאים לעיין בהם כטוב בעיניכם", הבהיר ברוחב לב. כאילו שהייתה לו ברירה.

החיוורון העז שהשתלט עליו, רק תמך בגרסתו. החוקרים אפשרו לו לצאת למספר רגעים. זה הרגע, שבו העלים מיודענו את הפנקס 'המרשיע' והתפטר ממנו בדרך כלשהי.

לאחר ש'שתה מים' ונרגע, חזר אל המקום ושיתף פעולה עם החוקרים. הללו אספו כל מסמך שמצאו, שיכול לשרת את החקירה ולאחר תחקור ותשאול ממושך עזבו את המקום.

סביר להניח, כי הלה עוד יזומן לחקירה. אבל כנראה כי ההתעשתות שלו ברגע הנכון, עשויה לעמוד לו ברגעי המבחן.
מס הכנסה שמחה אולם בר מצווה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 12 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד