י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024
מחריפים את הצעדים

העצרת הכללית של האו"ם תצביע היום להשעות את רוסיה

ראש ממשלת הונגריה, ויקטור אורבן, מסר כי שוחח עם פוטין וביקש ממנו ליישם הפסקת אש באוקראינה | מועצת זכויות האדם של הארגון הבינלאומי, תצביע כדי להדיח את רוסיה מהמועצת, בגין הפרות חמורות של זכויות אדם באוקראינה. כדי להשעות את רוסיה נדרש רוב בהצבעה של שני שלישים מבין 193 המדינות החברות.

העצרת הכללית של האו"ם תצביע היום להשעות את רוסיה
הקרמלין צילום: unsplash

פלישת רוסיה: שיחות המשא ומתן עם אוקראינה לא מתקדמות במהירות ובקצב הראויים, כך טען אתמול דובר הקרמלין דמיטרי פסקוב בתדרוך לעיתונאים. הוא האשים את המערב בליבוי היסטריה בעזרת האשמות בפשעי מלחמה באזור קייב וכינה את התיעודים שהתפרסמו בימים האחרונים מההרג באוקראינה 'זיוף מפלצתי'. בהתייחסות לשיחות אמר עוד פסקוב כי "הדבר היחיד שאני יכול לומר הואשהעבודה נמשכת. יש עוד דרך ארוכה, אך התהליך נגרר הרבה מכפי שהיינו רוצים".

ראש ממשלת הונגריה, ויקטור אורבן, מסר כי שוחח באריכות עם נשיא רוסיה ולדימיר פוטין וביקש ממנו ליישם הפסקת אש באוקראינה. אורבן אמר כי הזמין את פוטין להשתתף בשיחות בהונגריה ביחד עם נשיאי אוקראינה וצרפת וקנצלר גרמניה. הוא הוסיף שתגובתו של פוטין להזמנה היתה 'חיובית' אבל הנשיא הרוסי אמר שיש לו תנאים. אורבן הוסיף שהונגריה לא תתקשה לשלם ברובל על משלוחי הגז הרוסי אם מוסקבה תבקש זאת. הלחימה נמשכה גם אתמול ומושל העיר רובז'נוי שבמחוז לוהנסק במזרח אוקראינה דיווח כי כוחות רוסיים השתלטו על 60% מהעיר. גאידיי הוסיף כי הרוסים ביצעו 81 תקיפות במקום ביממה החולפת.

בתוך כך, העצרת הכללית של האו"ם תצביע היום על הצעה אמריקאית להשעות את רוסיה ממועצת זכויות האדם של הארגון הבינלאומי בגין הפרות חמורות של זכויות אדם באוקראינה. כדי להשעות את רוסיה נדרש רוב בהצבעה של שני שלישים מבין 193 המדינות החברות.

או"ם הצבעה ויקטור אורבן קרמלין מלחמת אוקראינה רוסיה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד