י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024

מהנדס מחשבים או שרברב? • אתר חדש עושה סדר

משרד הכלכלה משיק אתר ובו רשימת המקצועות הנדרשים • המקצועות מדורגים על פי פריסתם בארץ ועל פי מדד משוקלל, המבוסס על שכר התחלתי המוצע על ידי המעסיקים

בנט. צילום: פלאש90
בנט. צילום: פלאש90


שר הכלכלה, נפתלי בנט אומר כי, "זהו כלי נהדר שיסייע למחפשי העבודה להתמקד במקצוע שיאפשר להם עתיד תעסוקתי בטוח".

לבקשת שר הכלכלה, נפתלי בנט, פיתח לאחרונה משרד הכלכלה יישום אינטרנטי, המאפשר לציבור מבקשי העבודה ולצעירים העומדים בפני בחירת מקצוע, לקבל מידע זמין על הביקוש לעובדים בכ- 200 מקצועות שונים. באתר המשרד יוכלו המשתמשים לקבל מידע שייסע בידם בקבלת החלטות חשובות אלו. בין היתר יוצג באתר מידע מפורט וברור אודות הביקוש של מעסיקים לעובדים לפי מקצוע, מספר המשרות הפנויות על פי אזורים, שכר התחלתי, ומדד משוקלל של כל הנתונים. הנתונים המפורסמים מבוססים על שילוב בין נתוני סקר המעסיקים של מינהל המחקר במשרד הכלכלה לבין נתוני הלמ"ס.

באתר ניתן יהיה למצוא גם קישורים למוסדות לימוד, קורסי הכשרה מקצועית, מוסדות אקדמאים וכו', אשר בהם ניתן למצוא מפרט מלא על תנאי הקבלה ומסלולי הלימוד השונים.

בין הנתונים המופיעים באתר, ניתן למצוא מקצועות מבוקשים רבים, כגון: מדען מחשב ששכרו ההתחלתי הוא 20,757 ₪, מנהל עבודה בשרברבות ששכרו ההתחלתי הוא 12,000 ₪, מפעילי תחנות כוח ששערם ההתחלתי הוא 12,700 ₪, כימאים ששכרם ההתחלתי הוא 11,544 ועוד. עוד ניתן לראות מהטבלה כי שכרם של אנשי חינוך ורופאים דומה אך ציונם המשוכלל של המורים גבוה יותר בשל משרות רבות יותר המוצעות בתחום.

שר הכלכלה, נפתלי בנט: "מדובר בשירות חשוב ומשמעותי שהושק למען האזרחים. זהו כלי נהדר שיסייע למחפשי העבודה, ולכל מי ששוקל את כיווני הלימודים המקצועיים שלו, להתמקד במקצוע שיאפשר לו עתיד תעסוקתי בטוח. אני סומך על השכל הישר של האזרחים שיידעו לעשות שימוש טוב במידע זה, למען עתידם".
נפתלי בנט כלכלה ישראל אוצר מקצוע

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד