י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024
ליווי להמשך החיים

גל הטרור: 5 אלמנים ואלמנות הצטרפו למעגל הסיוע של הביטוח הלאומי

שלושת הפיגועים האחרונים, בבאר שבע, חדרה ובני ברק, צירפו למשפחות השכול שהביטוח הלאומי מלווה 5 אלמנים ואלמנות, 15 יתומים, 4 משפחות הורים-שכולים ואחים ואחיות שכולים

גל הטרור: 5 אלמנים ואלמנות הצטרפו למעגל הסיוע של הביטוח הלאומי
המוסד לביטוח לאומי צילום: Nati Shohat/Flash90

הביטוח הלאומי מטפל בגל הטרור האחרון בעשרות בני משפחות של הנפגעים, כך נחשף אתמול (רביעי) בוועדת העבודה והרווחה, שדנה במערכת הסיוע והטיפול בפצועים ובנפגעים מהתקפות טרור.

 יו"ר הוועדה, אפרת רייטן-מרום (העבודה) שיבחה את הביטוח הלאומי על פעילותו, ואמרה כי "מניסיונה המר, המדינה שכללה את כליה ומערכותיה לטפל בנפגעי התקפות טרור, אך עדיין יש לבדוק כל העת אם לא ניתן לפשט את ההליכים למשפחות הנפגעים, לחבק יותר ולהקל יותר".

לדברי עו"ד שלומי מור, סגן היועץ המשפטי של הביטוח הלאומי, "אנו מסייעים למשפחות בצורה מידית ובאופן מתמשך", עוד הוסיף כי "הביטוח הלאומי פונה למשפחות באופן יזום, מקבל מידע ממשרד הבריאות על הפצועים ושולחים את העו"סים לבתי החולים ומגיעים גם ל"שבעה", כולל סידורי הלוויה, הטסת קרובי משפחה, אספקת מים וכן מוענק סיוע כספי מיידי", עוד טוען מור, כי "גם אחרי ימי השבעה אנו מגיעים למשפחה, ונפגעי פעולות איבה זכאים לכל הסעד לו זכאים משפחות חללי צה"ל".

כרמל סטינגר, מנהל אגף השיקום בביטוח הלאומי, סיפרה על צרכים מגוונים של האזרחים הנפגעים ומשפחותיהם, כהסעת בן הזוג לבית החולים, אחזקת משק הבית בתקופת האשפוז, שהיה במלון סמוך לבית החולים, טיפולי בילדי המשפחה ועוד, ופקידי המוסד ממלאים את טפסי התביעה עם המשפחה.

לפי עו"ד ענת קספריוס-אלון, היועצת המשפטית של ארגון נפגעי פעולות איבה, יש משפחות נפגעים הנזקקות לסיוע כלכלי, לאחר שנשבר מטה-לחמם, או המפרנס נפגע בכושר עבודתו. רותי פרמינגר, יו"ר ועדת החקיקה בארגון, הדגישה את המחסור הכספי שלו – למרות עבודתם בהתנדבות של עובדיו, והליווי שהם מעניקים למשפחות לנכים, הורים-השכולים וליתומים.

הילה שבורון, נציגת נט"ל – נפגעי הטראומה על רקע לאומי, סיפרה על קו הסיוע הטלפוני, המעניק סיוע וליווי לנפגעים גם בהמשך החיים, שי גליק, מנכ"ל "בצלמו", הדגיש את רצון המשפחות השכולות להיות שותפות בהליך המשפטי נגד מרצחי-יקיריהם, אך כיום הן אינן מעודכנות בו – והיועץ המשפטי לממשלה הודה כי יש צורך לשנות זאת, כפי שנעשה בחוק נפגעי עבירה, והציע הקמת מינהלת לנפגעי טרור.

 

ביטוח לאומי סיוע נפגעי פעולות איבה הפיגוע בבאר שבע הפיגוע בחדרה פיגוע בבני ברק

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד