י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024
לחזור לעמדות הכוח

תדאגו לחרדים ולא רק לנתניהו // ארי קלמן

המשבר הפוליטי בממשלה הוא שעת מבחן לנציגים החרדים בכנסת, כיצד יפעלו נכון עם 16 המנדטים שקיבלו מהציבור. האם ידאגו לנתניהו האיש, או ידאגו לציבור החרדי שסבל יותר מכולם ממשלת בנט-לפיד? | ארי קלמן במכתב פתוח לחברי הכנסת

תדאגו לחרדים ולא רק לנתניהו // ארי קלמן
בנימין נתניהו צילום: הדס פרוש, פלאש 90

צהלות השמחה שנשמעו אמש (רביעי) בריכוזים החרדים - לא נשמעו זה זמן רב. עשרה חודשים של רדיפה מתמשכת נגד הציבור החרדי - הגיעו לקיצם. לא עוד רפורמות הרסניות בנושאי דת, לא עוד הרחבת התחבורה הציבורית בשבת ולא עוד גזירות כלכליות מבית היוצר של איווט ליברמן, שהפך את עורו והגיע למחוזות שנאה המזכירים תקופות אפלות בהיסטוריה היהודית.

בעשרת החודשים הללו למדנו על בשרנו כיצד נראית ממשלה בלי דרעי שעומד בראש גוש חרדים ומתזז בהנהגה הפוליטית לטובת המגזר החרדי; איך נראה תקציב מדינה בלי שגפני עומד בראשות ועדת הכספים ושומר על זכויות האברכים ועולם התורה; איך נראה המשרד לשירותי דת כשאדם חרדי לא עומד בראשו; כיצד נראים ועדות הכנסת בלי שחרדים קובעים בהן את הטון, או כפי שהגדיר זאת השבוע ח"כ יעקב אשר מ'דגל התורה' שהסביר כי "לא היה מי ששילם מחיר יקר על גזירות הממשלה הזו יותר מהציבור החרדי".

לפיכך, המטרה שהחרדים צריכים לשים לנגד עיניהם כעת צריכה להיות קודם כל לחזור לעמדות הכוח ולתקן במהירות את כל מה שהתקלקל פה בעשרת החודשים האחרונים. אמש פרסמנו שמרן ראש הישיבה הגרי"ג אדלשטיין הכריע כי יש להתמקד בהקמת ממשלה חדשה ולא בהקדמת הבחירות. משמעות ההכרעה ברורה: האינטרס החרדי בשעה זו איננו החזרת נתניהו לראשות הממשלה אלא הדאגה ליהדות ולציבור שומרי התורה והמצוות. אמנם אנחנו בגוש הימין עם נתניהו, אבל המפלגות החרדיות אינן צריכות לנהל את סדר יומן על פיו. בשביל נתניהו אופוזיציה זה יציאה מבלפור, פחות רכבי שרד והעדר תשומת לב. בשביל החרדים זה סבל ואיום יומיומי.

רעידת האדמה הפוליטית היא פתח של הזדמנות והכרעה, הזדמנות לשכנע את אנשי הימין שהם צריכים לחזור לשלטון, להחזיר את הליכוד של האג׳נדה ולא בהכרח את נתניהו האיש, התקופה הזו היא גם זמן הכרעה מבחינה חרדית שבה ייבחנו החכי"ם החרדים האם הם פועלים לחזור לשלטון למען הערכים והמטרות שבשמן נשלחו לכנסת, או שהם הפכו למושבעי נתניהו שכל מטרתם היא להחזירו למנעמי השיירה המאובטחת והמעון המפורסם.

אחרי עשרה חודשים שכל אברך שילם על הממשלה הזו בכיסו האישי, אחרי שכל אישה חרדית הרגישה את הגזירות בסל הקניות, אין אף אחד שיסלח לנציג ציבור חרדי שיאפשר לנתניהו לתעתע בנו שוב בשל גחמות אישיות עבורו ועבור רעייתו, טובים ככל שיהיו. המטרה החרדית צריכה להיות חרדית, ולא ביבי האיש, ומה שהחרדים צריכים כעת זה להיות חלק מעמדות הכוח.

אם בפעמים הקודמות נגררו החרדים אחרי נתניהו כשהוא לוקח אותם לטיול ממושך למטרותיו האישיות, הפעם מצופה מכל נציגינו לעשות את העבודה שעבורה הם נשלחו לזירה הפוליטית, להשתמש בכוח שלהם שזה בעצם הכוח שלנו ולפעול לטובת האדם החרדי ולא רק לטובת נתניהו ומשפחתו. לקחת את 16 המנדטים ולמקסם את כוחם עד תום, בכל קונסטלציה פוליטית שתתאפשר.

אם החרדים יאזרו אומץ לשים את הקו האדום במקום הנכון, יתכנו מספיק אפשרויות להקים ממשלות טובות בהן דרעי יהיה שר פנים, גפני יושב ראש ועדת כספים ושאר החברים בעמדות כוח משמעותיות נוספות למען הציבור החרדי שיוצא ביום הבחירות לקריאת "ועשית ככל אשר יורוך" להצביע ש"ס וג', בדיוק למטרה זו. אנחנו מצפים מנציגינו להיות שליחים שלנו ולא שליחיהם של מצביעי הליכוד שלא סבלו כלל בעשרה חודשים החולפים. השמיעו את קולכם באופן ברור ובאומץ, הציבור יהיה אתכם.

בנימין נתניהו חרדים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 22 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד