י"ח אדר ב' התשפ"ד
28.03.2024

דע את זכויותיך: מה הפיצוי על פציעת ילד בקייטנה?

ילד עשוי להיפצע בקייטנה, ולפעמים חלילה להישאר עם נכות קבועה • מי האחראי, והיכן אמור הילד להיות מבוטח? • האם ניתן לקבל פיצוי כפול? • ומה לגבי תביעת רשלנות?

צילום אילוסטרציה: קובי הר צבי
צילום אילוסטרציה: קובי הר צבי

במהלך חופשת הקיץ מתקיימות אלפי קייטנות בישראל בהשתתפותם של מאות אלפי ילדי ישראל. בקייטנות הללו מתבצעות לילדים פעילויות רבות, אשר חלקן עלולות לגרום לפציעה (חס וחלילה) לילד. רוב רובן של הפציעות הינן פציעות קלות, אשר מסתכמות בשריטות או בכאבים בעוצמה נמוכה, אך למרבה הצער, לעיתים פציעתו של הילד הינה חמורה ואף בלתי הפיכה.

כאשר ילד נפגע בקייטנה, על ההורה לדאוג בהקדם האפשרי כי יירשם דו"ח מסודר בקייטנה על פציעתו. חשוב ביותר לבדוק מה נרשם בדו"ח ולוודא כי אירוע הפציעה נרשם באופן ברור, שכן לא תמיד האינטרס של בעל הקייטנה הינו זהה לאינטרס של הילד הפצוע.

הדבר השני שצריך לעשות הוא לדאוג שהילד מקבל טיפול רפואי באופן רצוף ולא למקוטעין. ישנה משמעות גדולה לרצף טיפולי וחובה לדאוג שבכל פעם שכואב לילד, יש גם רופא שבודק אותו ורושם את תלונותיו.

העניין המרכזי בפגיעה בקייטנה, הוא שברוב הפעמים ניתן לתבוע מספר רב של גורמים ולקבל מהם פיצוי. בדרך כלל ישנה חברת ביטוח מאחורי הקייטנה, אך לא רבים יודעים כי ילד מבוטח 24 שעות ביממה בביטוח תאונות אישיות של תלמידי בית הספר. בכך ניתן לתבוע גם את חברת הביטוח של הקייטנה וגם את חברת הביטוח של תלמידי בית הספר (ללא קשר אם הקייטנה קשורה לבית הספר או שהפציעה התרחשה בבית הספר).

יש להדגיש, כי חובה על הקייטנה לדאוג לביטוח מוסדר, כך שבמידה והקייטנה לא דאגה לביטוח לילד, היא תחויב לשאת במלוא עלות נזקיו.

במידה וישנה רשלנות מצד גורמים בקייטנה (חוסר השגחה, זלזול וכדומה), ניתן להגיש גם תביעה על פי פקודת הנזיקין כנגד הקייטנה וצד שלישי (כגון בעלים של בריכה או לונה פארק) ובכך למקסם את סכום הפיצוי.

הורים, חשוב שתדעו, כי תביעה מכוח פוליסת ביטוח אינה באה על חשבון תביעה מכוח רשלנות (פקודת הנזיקין) וניתן לקבל פיצוי גם מחברות הביטוח בגין פוליסת ביטוח שהופעלה וגם בגין תביעה נזיקית עקב רשלנות כלפי הילד שנפצע.

הורים, חשוב גם שלא למהר ולקבל פיצוי שמציעות חברות הביטוח להורים מיד לאחר התאונה (בדרך כלל סכומים נמוכים), שכן רק לאחר תקופה ארוכה ניתן לדעת מהו מצבו הרפואי של הילד ואם פציעתו הפיכה או שלא.

*כתבה זו אינה תחליף לייעוץ משפטי ומהווה המלצה בלבד.
עו"ד ינון הדאיה הינו בעל משרד עו"ד עצמאי בדימונה, המתמחה בתחום האזרחי על כל רבדיו.
טלפון: 08-6732277
קייטנה חופשה פיצוי כסף תביעה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד