כ"ד ניסן התשפ"ד
02.05.2024

יום כיף לקבוצות בחוות הרוח בגלבוע

ביקור במרכז המבקרים, סיור בחווה עצמה וסיורים ארוכים יותר בסביבה – פעילויות לקבוצות בגלבוע

יום כיף לקבוצות בחוות הרוח בגלבוע
נופי הגלבוע צילום: עידן ארד

בראש הר גלבוע ובסמוך לקיבוץ מעלה גלבוע הוקמה לאחרונה חוות רוח – חוות אנרגיות מתחדשות מרשימה ביותר, הכוללת לא רק מתקני ענק להפקת אנרגיות ירוקות מסוגים שונים אלא גם מרכז מבקרים בצפון המציע שלל פעילויות והדרכות שונות. בפרט, ניתן (ומומלץ בחום) לערוך במקום פעילויות לקבוצות. המקום מציע מגוון פעילויות שונות, סיורים והדרכות, אך גם מאפשר לבנות יום כיף "בהזמנה אישית" על פי הצרכים והרצונות של אותה קבוצה. המקום מציע שילוב מושלם של טכנולוגיה חדשנית ומסקרנת, טבע מרהיב וכאמור שלל אפשרויות לפעילויות, סיורים והדרכות.


טחנת רוח בגלבוע • עידן ארד

ביקור במרכז המבקרים, סיור בחווה עצמה וסיורים ארוכים יותר בסביבה – פעילויות לקבוצות

במידה ואתם מתכננים יום כיף לקבוצה ומתעניינים במה שיש לחוות הרוח בגלבוע להציע, כדאי להכיר מעט את המקום ואת מגוון האפשרויות השונות הזמינות בו. מלבד למרכז המבקרים בצפון שמפעיל את המקום, הוא גם בנוי כאמור על מנת לארח קבוצות לימי כיף, ובנוסף מציע שלל רחב של פעילויות למשפחות בצפון.

בכל הנוגע לפעילויות לקבוצות ותכנון יום כיף לא חסרות אפשרויות במקום – ניתן לבקר במרכז המבקרים ולערוך סיורים בחווה עצמה, בהם נצפה מקרוב ונקבל הסברים מרתקים על המתקנים האדירים לייצור אנרגיה מתחדשת בדרכים שונות. בחווה טורבינות רוח עצומות אשר משתמשות ברוח החזקה הקיימת במעלה הגלבוע לאורך לא מעט שעות של היום ותקופות השנה על מנת להפיק אנרגיה ירוקה בכמויות גדולות. כמו כן, כוללת החווה גם מתקנים גדולים להפקת אנרגיה סולרית ואף מתקנים עצומים ומסקרנים במיוחד להפקת אנרגיה שאובה – שני מאגרי מים עצומים אשר הפרשי הגובה המשמעותיים ביניהם מאפשרים לייצר אנרגיה הידרו אלקטרית בכמויות גדולות (המים נשאבים בשעות הלילה, כאשר העומס על רשת החשמל במדינה מינימלי, מהמאגר התחתון אל העליון, ומוזרמים חזרה באמצעות הגרביטציה במהלך היום, אז מיוצרת האנרגיה ההידרואלקטרית).

אך מלבד לסיורים בחווה עצמה וביקור במתקני ייצור האנרגיה, מציעה החווה גם סיורים ארוכים יותר הנמשכים כמה שעות טובות וחורגים מגבולות החווה עצמה. דוגמה טובה לכך היא סיור בנושא חדשנות אנרגטית וחקלאות ביולוגית אורגנית בעמק המעיינות, אשר מלבד לביקור בחוות הרוח כולל גם ביקור במטעים ושדות אורגניים של קיבוץ שדה אליהו בהם משתמשים בהדברה ביולוגית אורגנית מיוחדת במינה (הסיור כולל גם ארוחת צוהריים קיבוצית משובחת בחדר האוכל שבקיבוץ).

אפשרות אטרקטיבית נוספת שתמלא לכם חלק נכבד מיום הכיף היא פעילות לקבוצות של סיור מחזון החשמל אל עתיד האנרגיה, בו פוגשים את העבר ואת העתיד של תחום האנרגיה בארץ ישראל. הסיור לוקח אותנו אל מיזם האנרגיה ההידרו אלקטרית האגדי של נהריים (וכולל מיצג אור קולי מרהיב אודות המקום), ולאחר סדנת פוקצ'ות במאפיית הבוטיק "אגדת לחם" שבקיבוץ ממשיך אל העתיד של עולם האנרגיה, בחוות הרוח שבגלבוע כאמור...

בקיצור – לא חסרות אפשרויות, הן ליום כיף הכולל פעילויות לקבוצות והן לפעילויות למשפחות באזור. ימי כיף וגיבוש מהנים ומעשירים גם יחד.

היכנסו לאתר מרכז מבקרים בצפון חוות הרוח בגלבוע למידע נוסף.

 

 

גלבוע

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד