כ"ח ניסן התשפ"ד
06.05.2024
הסנקציות מחריפות

כך מסייעות בנותיו של פוטין להסתיר את הכסף

בכיר בממשל האמריקאי טוען כי פוטין, ורבים ממקורביו, מסתירים את הונם ואת נכסיהם אצל בני משפחה שמחזיקים נכסים עם כסף רב במערכת הפיננסית בארה"ב, וגם בחלקים רבים אחרים של העולם

מלחמת פוטין באוקראינה. אילוסטרציה
מלחמת פוטין באוקראינה. אילוסטרציה צילום: שירותי החירום של אוקראינה

בסבב חדש של סנקציות, אסרה ארה"ב על השקעות אמריקאיות ברוסיה, הטילה עונשים על בני משפחתו של הנשיא ולדימיר פוטין ובכירים רוסיים אחרים והחמירה את ההגבלות על Sberbank, המוסד הפיננסי הגדול ברוסיה.

הסנקציות החדשות, שהוכרזו ביום רביעי, מגיעות כאשר ארצות הברית ובעלות בריתה המערביות מאשימות את רוסיה בפשעי מלחמה באוקראינה לאחר גילוי זוועות באזורים ליד קייב שנכבשו על ידי כוחות רוסים. הצעדים ננקטו בתיאום עם מדינות אחרות והאיחוד האירופי, כך נמסר מהבית הלבן. בכיר בממשל ביידן אמר ביום רביעי לכתבים כי רוסיה "מגיעה לבידוד כלכלי ופיננסי וטכנולוגי" שמחזיר את המדינה לרמת חיים "בסגנון התקופה הסובייטית".

"המציאות העצובה היא שמלחמתו של פוטין תקשה על הרוסים לנסוע לחו"ל. זה אומר שכרטיסי האשראי שלהם עשויים שלא לעבוד. ייתכן שתהיה להם רק אפשרות לקנות טלפונים ובגדים", אמר הפקיד, שדיבר בעילום שם.

הסנקציות המערביות האחרונות מיום רביעי מכוונות גם לאלפא בנק, המוסד הפיננסי הגדול ברוסיה בבעלות פרטית. "פעולה זו תקפיא נכסים של סברבנק ושל בנק אלפא הנוגעים למערכת הפיננסית בארה"ב ותאסור על אנשים בארה"ב לעשות איתם עסקים", נכתב בהצהרה מהבית הלבן.

"סברבנק מחזיק בכמעט שליש מהנכסים הכוללים של מגזר הבנקאות הרוסי והוא קריטי מבחינה מערכתית לכלכלה הרוסית". כמו כן, הוטלו עונשים על קתרינה ומריה, שתי בנותיו הבוגרות של פוטין וכן על אשתו ובתו של שר החוץ סרגיי לברוב. על פי החשד, בני המשפחה מחזיקים נכסים עם כסף רב במערכת הפיננסית בארה"ב, וגם בחלקים רבים אחרים של העולם המערבי.

ביידן הדגיש לאחר פרסום הצעדים ביום רביעי כי הסנקציות פוגעות בכלכלה הרוסית, והתחייב להמשיך במאמצים לבידוד עוד יותר את רוסיה. "רק בעוד שנה אחת, הסנקציות שלנו צפויות למחוק את 15 השנים האחרונות של הרווחים הכלכליים של רוסיה", אמר ביידן. מוקדם יותר השבוע חסם משרד האוצר האמריקאי את רוסיה מלהשתמש בנכסים שהוקפאו בארה"ב לביצוע תשלומי חובות.

ולדמיר פוטין מלחמת אוקראינה רוסיה סנקציות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד