י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024
המשבר הפוליטי

האולטימטום של אורבך: שר האוצר מאשר את דחיית גזירת המעונות

הצעד הדרמטי שעשתה חברת הכנסת סילמן כשהתפטרה מהקואליציה הובילה לערעור יציבותה ולחשש כבד בקרב החברים מעריקים נוספים. לאור האולטימטום שהציב הבוקר ח"כ ניר אורבך לקואליציה, הוא נועד לפני זמן קצר עם שר האוצר. השניים סיכמו על דחיית גזירת המעונות

האולטימטום של אורבך: שר האוצר מאשר את דחיית גזירת המעונות
ליברמן וכהנא צילום: באדיבות המצלם

בעקבות האולטימטום שהציב לקואליציה מקודם יותר היום (חמישי), חבר הכנסת ניר אורבך (ימינה), כשאחד התנאים להישארותו כחבר בקואליציה הוא ביטול גזירת המעונות, אורבך נועד כעת לפגישה עם שר האוצר אביגדור ליברמן בניסיון לפתור את המשבר.

בתום המפגש נמסר כי השר ליברמן וח"כ אורבך סיכמו שיש לעשות כל מאמץ לייצב את הקואליציה ובתוך כך סיכמו על ביטול גזירת המעונות לשנת 2023 ודחייתו לשנת 2024.

"הצדדים בפגישתם הסכימו כי הפערים הם לא גדולים וכי יש לפעול במטרה לשלב אוכלוסיות בשוק העבודה ולצד זאת לשמור על ציבור לומדי התורה", נמסר בהודעה המשותפת.

עוד מסרו השניים בתום המפגש כי הצדדים סיכמו כי ההידברות ביניהם תימשך יחד עם שרת הכלכלה, אורנה ברביבאי, גם בתקופה הקרובה.

יו"ר ש"ס אריה דרעי צייץ בטוויטר: "לח"כ עידית סילמן היקרה, ‏אני יודע איך עבדת קשה כל השנה לבטל את גזירת המעונות הפוגענית. ‏דעי לך, שרק המעשה האציל שעשית אתמול גרם לליברמן להתגבר על השנאה שלו ללומדי התורה ולבטל אותה. ‏האברכים ובני משפחותיהם מוקירים לך תודה".

כזכור, פגישה מתוחה מאוד התקיימה אתמול בין ראש הממשלה נפתלי בנט לנציגי סיעת 'ימינה' שנותרו מול ההבנה כי הממשלה בסוף דרכה.

במהלך הפגישה הציג יושב ראש הסיעה ניר אורבך אולטימטום בפני ראש סיעתו כתנאי להמשך שיתוף פעולה עם הקואליציה.

בלשכת חבר הכנסת ניר אורבך מעדכנים הבוקר בהודעה רשמית על האולטימטום שהציב אורבך בפני ראש הממשלה בנט, בהם: ביטול גזירת מעונות, כינוס מת"ע לאישור בנייה בהתנחלויות וחיבור ההתיישבות הצעירה לחשמל.

במהלך השיחה הבהיר אורבך נחרצות לראש הממשלה נפתלי בנט כי "בלי פתרון לנושאים האלו לא אוכל להישאר בקואליציה". כאשר קשה לראות את בנט מצליח למלא את הבקשות של אורבך.

אביגדור ליברמן ניר אורבך גזירת המעונות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 10 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד