י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024
ליצור הרתעה

עשרה חודשים מאוחר; ימינה תכריז על שיקלי כפורש

ראש הממשלה נפתלי בנט הודיע כי ועדת הכנסת תתכנס כדי להכריז על עמיחי שיקלי כפורש, מה שימנע ממנו לזכות לתקציבים למערכות הבחירות וכן סנקציות נוספות

עשרה חודשים מאוחר; ימינה תכריז על שיקלי כפורש
עמיחי שיקלי צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

עשרה חודשים לאחר שהוקמה הממשלה וכדי למנוע התרעה מפורשים נוספים, ראש הממשלה נפתלי בנט הכריע היום (חמישי) והודיע כי ועדת הכנסת תתכנס כדי להכריז על עמיחי שיקלי כפורש, מה שימנע ממנו לזכות לתקציבים למערכות הבחירות וכן סנקציות נוספות.

"טרם הצבעת האמון בממשלה וכל שכן לאחריה, פעלו כל חברי הסיעה ושריה במטרה לקיים שיח פתוח והוגן עימו, מתוך רצון לאפשר לו ליטול חלק בפעילות הסיעה, הקואליציה ובהתוויית מדיניותן, תוך הקשבה ומתן כבוד לעמדותיו העצמאיות. אולם, מההתחלה ברור היה כי ח"כ שיקלי פועל בניגוד מוחלט לעמדות הסיעה ומתוך כוונה להכשיל את הקואליציה", נמסר מלשכת ראש הממשלה

עוד טוענים בימינה כי ח"כ שיקלי פעל באופן מקומם, על מנת להכשיל את פעילות הסיעה והקואליציה, כאשר לא נכח ברובן המוחלט של הצבעות הכנסת, בכדי להימנע מהצבעה כנגד עמדת הסיעה. בראיונות חוזרים בתקשורת הודה ח"כ שיקלי כי התנהלותו זו הינה מכוונת וטקטית במטרה לנסות להימנע מהכרזה עליו כפורש מסיעתו.

"במהלך מושב החורף, ח"כ שיקלי החל להצביע פעם אחר פעם כנגד עמדת הסיעה, כולל בהצבעה על חוק האזרחות שהוכרזה ע"י האופוזיציה כהצבעת אי אמון בממשלה. בהצבעתו נגד חוק האזרחות פגע ח"כ שיקלי ביודעין בביטחון מדינת ישראל ובערכים הציוניים של מדינת ישראל, כפעולה אופוזיציונית מכוונת, נגד הממשלה ונגד סיעת ימינה", אומרים.

במסגרת בקשת ימינה להכרזה על שיקלי כפורש הם מציגים כי למרות שלאורך חודשים מאז מועד השבעת הממשלה נעדר חבר הכנסת שיקלי באופן עקבי מישיבות המליאה ומההצבעות בה, נכח במליאה לאורך 3 יממות רצופות בהן נערכו ההצבעות על חוקי התקציב וההסדרים – ובכל אחת מ-651 ההצבעות, הצביע באופן עקבי וללא כל חריג – בניגוד לעמדת הסיעה והקואליציה.

ח"כ שיקלי אף לקח חלק אקטיבי באירועים, הפגנות ובפעילויות מחאה כנגד הממשלה, סיעת ימינה וכנגד ראש הממשלה ויו"ר סיעתו, נפתלי בנט. כך המשיך להתנהל ח"כ שיקלי בכל חודשי כהונת הכנסת הנוכחית עד לימים אלה.

"לאור הדברים האמורים", אומרים בימינה, "הוחלט בסיעת ימינה לכנס את ועדת הכנסת בכדי להכריז על ח"כ עמיחי שיקלי כעל פורש מסיעת ימינה". על חברת הכנסת סילמן טרם אפשר להכריז כפורשת, ולצורך פרישה היא תיאלץ למצוא שני חברים נוספים מימינה כדי להכריז על סיעה עצמאית, כשהסנקציה העיקרית שהיא לא תוכל להתמודד לכנסת במסגרת מפלגה קיימת.

עמיחי שיקלי פורש נפתלי בנט מפלגת ימינה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד