י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024
"מזל טוב רבי"

רבבות חגגו יום הולדת 120 לרבי מליובאוויטש

רבבות בני אדם, חסידי חב"ד, מקורבי החסידות ועמך בית ישראל מכל קצוות הקשת הישראלית, חגגו אמש בהתוועדות הגדולה בעולם של צעירי חב"ד לרגל 120 שנה להולדתו של הרבי מליובאוויטש. הפסקת החשמל בעיצומו של האירוע, המחישה לרבים את מהותה של חסידות חב"ד. סיקור ותיעוד

מרדכי בן דוד ואברהם פריד באירוע
מרדכי בן דוד ואברהם פריד באירוע צילום: מענדי קורנט, חיים טויטו, צבעים הפקות

באצטדיון טדי בירושלים, חגגו אמש (רביעי) רבבות בני אדם, חסידי חב"ד, מקורבי בתי חב"ד, ועמך בית ישראל מכל קצוות הקשת הישראלית, בהתוועדות הגדולה בעולם, לרגל יום הולדתו המאה ועשרים של הרבי מליובאוויטש. מבט חפוז על הקהל, לימד על הפסיפס המרהיב שהרכיב את קהל הרבבות. מכל המי ומי. כולם התקבצו ובאו לחגוג יום הולדת לרבי.

היה זה מעמד ענק ומרגש, אבל מדויק יותר לומר התוועדות חסידית. הרבבות שגדשו את אצטדיון הענק, ישבו זה לצד זה, ולמרות הצינה הירושלמית, הרגישו את החום ואת הבערה החסידית שחיברה את כולם, איחדה את כולם וסחפה את כולם. רגעי השיא בהתוועדות הזו, לא היו בהופעות המוזיקליות המקצועיות, או בהפקות הוידאו המושקעות, אלא דווקא בשירה החסידית המאחדת, שירה של ניגונים שהרימו את הנפש לכמה טפחים מעל הקרקע.

חודשים ארוכים עמלו בצעירי אגודת חב"ד - זרוע העל של פעילות חב"ד בישראל על המעמד, כיאה לתאריך סמלי זה של 120 שנה להולדת הרבי מליובאוויטש, שבשמו ובכוחו פועלים אלפי שלוחי חב"ד בכל קצוות תבל. והתוצאה הייתה בהתאם: תכניה מוקפדת ששילבה בין נאומים מעוררי השראה על דמותו ופועלו של הרבי, לבין שירה חסידית סוחפת ומרוממת. במהלך האירוע, בהפקת צבעים הפקות, נשאו דברים שלוחי חב"ד ורבנים, ובין לבין צפו הרבבות בקטעי וידאו מרגשים שהאירו על פרקים ייחודיים בחייו של הרבי.

תקלת החשמל, בעיצומו של האירוע, העיבה מעט על הלו"ז המתוכנן, אבל מי שהציל את המצב בזריזות, היה גדול הזמר החסידי אברהם פריד, שעם המיקרופון היחיד שעבד באותם דקות, ירד למדשאות הענק וסחף את הקהל עם ניגונים חסידיים סוחפים.

"ההפגנה הכי גדולה הייתה הערב בטדי בירושלים", כתב הלילה איש התקשורת קובי אריאלי, "שלושים אלף חב"דניקים וחב"דניקיות באו לחגוג יומולדת מאה ועשרים לרבי במופע אדיר. באמצע נפל פתאום החשמל ודרך זה הבנו פתאום את כל הקטע של חב"ד בעשרות השנים האחרונות. כי מה עושים חסידים כשנופל להם פתאום החשמל? נשארים חסידים. מציתים את האור הפנימי וממשיכים לשיר את אותו השיר".

סיון רהב מאיר כתבה הבוקר: "ופתאום, החשמל כבה. באמצע האירוע החגיגי והגדול שאורגן הלילה באצטדיון טדי, לציון 120 שנה להולדת הרבי מליבוביץ'', התרחשה תקלה טכנית: אין מסכים, אין הגברה, אין תזמורת. מה עושים? הזמר אברהם פריד מצא מיקרופון אחד בלבד שעבד, לקח אותו בידו וירד מהבמה המושקעת אל רחבת הדשא. בלי שום נגנים שמלווים אותו, הוא החל לשיר וביקש מהקהל להצטרף אליו. רק תאורת החירום האירה אותו, כשהחל לקפוץ ולהרקיד כך את עשרות האלפים, שנענו בהתלהבות והאירו גם מהמכשירים הסלולריים שלהם, עד שהתקלה סודרה.

"היו בערב הזה כמובן עוד הרבה הופעות ונאומים וסרטונים אבל כשכולם התפזרו, הם דיברו בעיקר על זה. את ההופעה הזו של פריד הם לא ישכחו. אחד המסרים הגדולים של הרבי מליבוביץ'' הוא לנצל לטובה כל מצב שאליו נקלעת. פעם צלצלה אליו קבוצת נשים חב"דניקיות שהטיסה שלהן הביתה, ביום שישי בצהריים, התעכבה. "עוד מעט שבת, ואנחנו תקועות בשדה התעופה", הן אמרו. הרבי ענה: "מה משמעות המילה תקוע? יהודי אף פעם לא תקוע. תמיד יש מה לעשות". הן אכן החלו לחלק לנשים נרות לשבת באותו יום שישי ולשוחח איתן, עד שהטיסה הגיעה. כשאתגר לא מתוכנן מגיע צריך לא רק לעבור אותו איכשהו, אלא לנסות לייצר ממנו משהו חדש וטוב. כמו אתמול בטדי".

עם ההתגברות על תקלת החשמל, שב האירוע למתכונתו. מעט אחרי השעה 22:00 נחתמה התוועדות הרבבות הגדולה בעולם. "המחזה של רבבות יהודים, מכל החוגים, מתכנסים יחד להתוועדות חסידית עוצמתית לציון יום הולדתו של הרבי, היה מרגש במיוחד", אמר יו"ר צעירי חב"ד הרב יוסף יצחק אהרונוב, "כל אחד מהנוכחים ייצג קהלים רחבים בעם היהודי שהרבי נגע ונוגע בהם עד היום באמצעות תורתו הקדושה ואלפי שלוחיו בארץ ובעולם".

חב"ד רבני חב"ד הרבי מליובאוויטש אצטדיון טדי יום הולדת

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד