כ"ט ניסן התשפ"ד
07.05.2024

רבבות עולים לציונו של כ"ק האדמו"ר מליובאוויטש זצוק"ל

יום ההילולא ה-19 של כ"ק האדמו"ר מליובאוויטש זצוק"ל: רבבות עולים אל ציונו אשר בניו יורק • מאות התוועדויות נערכות בכל רחבי העולם היהודי • גלריה

מתפללים על הציון. צילום: בנצי ששון, אתר 'שטורעם'.
מתפללים על הציון. צילום: בנצי ששון, אתר 'שטורעם'.



המוני יהודים מציינים היום (שלישי) את יום ההילולא של כ"ק האדמו"ר מליובאוויטש זצוק"ל, שהלך לעולמו לפני 19 שנה: בכל רחבי העולם מתקיימים כינוסים והתוועדויות לרגל היום, ובהם מועלים על נס דמותו, תורתו ודרכו של מי שמוכר בקרב כולם בשם "הרבי מליובאוויטש".

רבבות עולים מאז אמש אל ציונו בניו יורק, על מנת להעתיר תפילה ולבקש רחמים. סביב בית הקברות היהודי על שם 'מונטיפיורי' הוקמו אוהלים בכדי לאכלס את המשתתפים בהילולא, שהחלו להגיע למקום כבר מערב שבת. במהלך כל הלילה שהו אלפים במתחם הציון, תוך שהם מקיימים סידרי למוד בשעות ההמתנה לפני הכניסה לציון.

על פי ההערכות, במהלך כל היממה אמורים להגיע אל הציון כמאה אלף איש. הכניסה לציון מתבצעת לפי חלוקה לקבוצות, כשלכל קבוצה ניתנים 2 דקות בלבד בשביל לקרוא את הפ"נ ופרק תהילים.

מישראל יצאו כ-2000 חסידים לניו יורק, חלקם עוד בדרכם לשם.

במהלך כל השעות, מתקיימים במתחם שיעורים הנמסרים על ידי רבני ומשפיעי חב"ד, בהם נלמדים פרקים מתורתו הרחבה של כ"ק האדמו"ר מליובאוויטש זצוק"ל, בנגלה ובחסידות. מסכי וידאו משדרים קטעים לצפייה משיחותיו לאורך השנים, בהם בולטת ציפייתו התמידית לישועה וגאולה.

בארץ ישראל התקיימה ההתוועדות המרכזית אתמול (שני) בלילה בבית הכנסת "בית מנחם" בכפר חב"ד. המוני יהודים, חסידים ומקורבים, הגיעו בכדי לציין את היום הקדוש. בין האורחים היו ארבעה מתמודדים על הרבנות הראשית: הרב דוד לאו, הרב דוד סתיו, הרב שמואל אליהו, והרב איגרא.

צילומים: שניאור שיף, מאיר אלפסי



































































































ג תמוז חבד האדמור מליובאוויטש הילולא

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד