ט"ז ניסן התשפ"ד
24.04.2024
לראשונה יש 61

סקר אופטימי: לנתניהו יש ממשלה; בנט לא עובר אחוז חסימה

סקר דרמטי מתפרסם הערב בפעם הראשונה מזה שלוש שנים לפחות, גוש הימין-חרדים בראשות בנימין נתניהו מקבל מעל לשישים מנדטים | על פי הסקר שביצע מכון דיירקט פולס מפלגתו של רה"מ, כמו גם מפלגתו של גדעון סער אינן עוברות את אחוז החסימה | הסקר המלא

סקר אופטימי: לנתניהו יש ממשלה; בנט לא עובר אחוז חסימה
בנט ונתניהו במליאה צילום: מרים אלסטר, פלאש 90

יממה לאחר פרישת יו"ר הקואליציה עידית סילמן מהממשלה, מפרסם מכון הסקרים 'דיירקט פולס' של שלמה פילבר, סקר דרמטי שממנו עולה כי לו היו הבחירות מתקיימות היום (חמישי), מפלגת 'ימינה' של ראש הממשלה נפתלי בנט לא היתה עוברת את אחוז החסימה, ולראשונה גוש הימין-חרדים מקבל מעל שישים מנדטים ומצליח להקים ממשלה.

על פי הסקר שמתפרסם הערב בערוץ 14, הליכוד זוכה ב-35 מנדטים, חמישה יותר מאשר קיבל בבחירות הקודמות. בסקר ערוץ 13 נתנו אמש לליכוד את מספר המנדטים הגבוה ביותר, 38 מנדטים, בחדשות 12 ובסקר כאן חדשות מקבלת מפלגת הליכוד בראשות בנימין נתניהו 35 מנדטים.

מפלגת ימינה בראשות ראש הממשלה נפתלי בנט לא עוברת את אחוז החסימה ונשארת מחוץ לכנסת הבאה, אמש ירדה 'ימינה' בסקר חדשות 12 מ-7 מנדטים ל-5 בלבד, בסקר כאן חדשות מקבלת המפלגה 6 מנדטים ובסקר חדשות 13 שומרת על כוחה ומקבלת 7 מנדטים, גם תקווה חדשה לא עוברת על פי הסקר הנוכחי את אחוז החסימה.

ש"ס בראשות אריה דרעי מתחזקת במנדט אחד ומקבלת 10 מנדטים. הציונות הדתית מקבלת תשעה מנדטים – עלייה של 2 מנדטים מהשבעה שיש לה בכנסת הנוכחית. גם יהדות התורה מתחזקת במנדט אחד וזוכה ל-8 מנדטים.

כתוצאה ממחיקת שני מפלגות הקואליציה – "תקווה חדשה" ו"ימינה", נרשמת עלייה גם במפלגת "יש עתיד", שלפי הסקר זוכה ל-20 מנדטים – עלייה של 2 מנדטים מהסקר הקודם. כחול לבן של בני גנץ שומרת על כוחה עם 8 מנדטים, העבודה עם 7, הרשימה המשותפת – 7. ישראל ביתנו מאבדת מכוחה ויורדת ל-6 מנדטים, אחד בלבד יותר מ"מרצ" ורע"מ.

על פי סקר דיירקט פולס שהובא בערוץ 14, מבחינת חלוקה לגושים, מפלגות הימין באופוזיציה זוכות למספר דרמטי של 62 מנדטים, כך שאילו הבחירות היו נערכות בימים אלו – הן היו מצליחות להקים ממשלה גם ללא הצטרפות של בנט, סער או אחרים. גוש הקואליציה, לו יש לאחר פרישתה של סילמן 60 מנדטים צונח ל-51 בלבד. הרשימה המשותפת עם שבעה מנדטים, כך שגם אם היו רוצים בגוש השמאל-ערבים להקים ממשלה בתמיכה של הרשימה המשותפת – הם לא היו מצליחים לעשות זאת.

בערוץ 14 הובאו נתונים נוספים מתוך סקר המנדטים של 'דיירקט פולס':

מי המתאים ביותר לכהן בתפקיד ראש הממשלה?

לרוב התשובה לשאלה הזו צפויה, וכך גם עכשיו – עם פרט מעניין הקשור ליאיר לפיד. נתניהו כצפוי הוא המועמד המוביל ביותר עם 45%. המתמודד הבולט ביותר מולו הוא שר החוץ ורה"מ החליפי יאיר לפיד, שמקבל 22% התאמה לראשות הממשלה, עליה של 6% מהסקר הקודם. בני גנץ עם 13%, בנט עם 8% בלבד -12% מהמשיבים ענו שאך אחד מהם לא מתאים לתפקיד / טרם החליטו.

פרישת סילמן – בעד או נגד?

המשתתפים נשאלו האם הם תומכים בפעולה הדרמטית של יו"ר הקואליציה עידית סילמן לאחר שזו החליטה לעזוב את הקואליציה ובכך לסתום את הגולל על ההישגים שהיא הייתה יכולה להפיק מכך שיש לה את הרוב בכנסת. 51% השיבו כי הם בעד, לעומת 49% שהיו נגד.

בחירות, המשך כהונה או ממשלה חלופית?

המשתתפים נשאלו "מה הייתם רוצים שיקרה בעקבות המשבר הפוליטי?". 43% מהנשאלים רוצים לראות את ממשלת בנט ממשיכה לכהן, על אף שהיא תקרטע מאד. 32% היו רוצים לראות הקמה של ממשלה בראשותו של נתניהו, 17% מעדיפים בחירות חמישיות, ורק 6% רוצים לראות ממשלה משותפת של גנץ ונתניהו.

המדגם נערך באמצעות Direct Polls LTD עבור ערוץ עכשיו 14, בתאריך ה- 6 באפריל 2022, באמצעות מערכת דיגיטלית בשילוב פאנל, בקרב 1,051 נדגמים בוגרים (בני 18+) המהווים מדגם מייצג של האוכלוסייה בישראל. טעות הדגימה הסטטיסטית 3.9%+- בהסתברות של 95%.

מכון הסקרים דיירקט פולס סקר מנדטים נפתלי בנט מפלגת ימינה בנימין נתניהו ממשלת ימין

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד