כ"ד ניסן התשפ"ד
02.05.2024

חייל יישפט כי סירב להסיר כיפת 'יחי'

קשים בהשתלבות חרדים בצה"ל? חייל יועמד לדין כי סירב להסיר כיפת 'יחי', אותה נוהג לחבוש • יו"ר האגודה למען החייל התורני: "הם חייבים להתחשב בחייל ובאמונתו"

חיילים בנח"ל החרדי. צילום: בועז לב ארי
חיילים בנח"ל החרדי. צילום: בועז לב ארי



קשיים בהשלתבות חרדים בצה"ל? חייל בגדוד הנח"ל החרדי יועמד היום (ג') לדין במשפט צבאי מאחר ורס"ר הבסיס הורה לו להסיר את הכיפה אותה חבש בניגוד לנהלים, אולם זה לא היה מוכן למלא את ההוראה. כך מדווח אתר 'וואלה'.

החייל, המשרת כעוזר חובש פלוגתי בגדוד 'נצח יהודה', שירת בבסיס האימונים של חטיבת כפיר בבקעת הירדן ונהג לחבוש כיפה עליה רקום בחוט הכיתוב "יחי אדוננו מורינו מלך המשיח", כנהוג אצל המשיחסטים.

בשבוע האחרון פנה אליו רס"ר הבסיס והורה לו להסיר את הכיפה, משום שאסור בצה"ל לשאת כיפה עם כיתוב. החייל הסביר לרס"ר כי הוא חובש את הכיפה בהנחיית רבנים כחלק מאמונתו וכך גם חבריו מאותו זרם.

הרס"ר לא קיבל את הטענה והבהיר לחייל כי הכיפה לא עומדת בתקן של הפקודה הצבאית. הוא הבהיר לו כי אם לא יסיר אותה ויחליף אותה בכיפה ללא הכיתוב – יישפט.

אחרי שהחייל מיאן למלא את הפקודה, הודיע לו אתמול הרס"ר על קיום המשפט. החובש התקשר לרבנים לקבל עצה ואלו פנו למפקדים בגדוד על מנת שיתחשבו בחייל, אך ללא הועיל.

"מדובר בסיפור של רס"ר שהגזים בשמירה הנוקשה של לשון הפקודה מבלי להפעיל כלל שיקול דעת", אמר אליהו לקס, יו"ר האגודה למען החייל התורני. "הם חייבים להתחשב בחייל ובאמונה שלו. אם היה רשום 'גולני שלי' על הכיפה גם היו מבקשים ממנו להוריד אותה?"

מדובר צה"ל נמסר לוואלה, כי על פי הפקודה אסור לחבוש כיפות בעלות כיתוב כלשהו.
כיפה חיילים חרדים השתלבות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 10 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד