כ"ז ניסן התשפ"ד
05.05.2024
רגעי אימה בתל אביב

עדי ראיה: "התחבאנו מתחת לשולחן, לא ידענו מה קורה"

ערב קשה בתל אביב: לפחות שישה פצועים קשה ומתוכם שני הרוגים בחמש זירות שונות ברחבי תל אביב על פי עדי ראייה, האירוע הראשון החל בסמוך למקום בילוי ברחוב דיזנגוף כפי שאפשר לראות בתיעוד ממצלמות האבטחה | כוחות המשטרה תועדו מכתרים בניין בו על פי החשד מתבצר המחבל  | במשטרה מתחננים לתושבים: תסתגרו בבתים ואל תעמדו ליד החלונות

עדי ראיה: "התחבאנו מתחת לשולחן, לא ידענו מה קורה"
זירת הפיגוע בת"א צילום: אבשלום ששוני, פלאש 90

לפחות שישה בני אדם נפגעו בפיגוע ירי במרכז תל אביב. מותם של שניים מהם נקבע בבית החולים איכילוב בעיר. כוחות משטרה והצלה גדולים נמצאים במקום ומטפלים בפצועים. במשטרה מעריכים לפי שעה שמדובר בפיגוע חבלני. הירי, שהחל ברחוב דיזינגוף בתל אביב, עדיין נמשך, כששוטרים מכתרים מבנים מחשש שהמחבל שוהה בתוכם.

אופק חפץ מספר ל'בחדרי חרדים': "ישבתי במסעדה יחד עם עוד ארבה אנשים ברחוב גורדון, שמעתי יריות, אני חושב שראיתי את המחבל נמלטנו עם הרבה אנשים במשך 5 דקות, כל החנויות וכל המסעדות התרוקנו, המקום הזה שוקק חיים בטירוף בדרך כלל, אני עדיין רועד".

יעל, שהייתה במסעדה, באיזור הפיגוע סיפרה ל'מעריב': "המחבל צעק התחיל לירות". עד ראייה נוסף סיפר כי "ישבנו בבר ושמענו בומים ראינו את הזכוכיות מתנפצות, ראיתי את הפצועים ועזרנו כמה שאפשר. לא ראינו את המחבל אבל שמענו צרור יריות ארוך". עובר אורח סיפר: "כבר הייתי בדרך לבילוי ושמעתי את היריות. כולם התחילו לרוץ ונמלטו מהמסעדה. הייתה תחושה של חוסר וודאות ולא ידענו מה קורה". 

עדת ראייה נוספת בשם הדר, שעובדת סמוך לזירה, סיפרה: "ישבנו בבר, חיכינו לעלות למשמרת ופשוט שמענו בומים. ראינו את כל הזכוכיות מתנפצות. ישבתי ליד הדלת, הבנו שזה פיגוע ומשכתי את האנשים. התחבאנו מתחת לשולחנות. לא ידעתי כל כך מה קורה, אז חיכינו. לא ראינו את המחבל ופשוט היה צרור יריות ארוך".

מאי, עדת ראייה, סיפרה לחדשות 13: "שמעתי את היריות ברגע שזה קרה וכל ההמולה של האנשים שצרחו והיריות ממשיכות במקביל. היריות נמשכו 5-4 דקות. ראיתי אנשים רצים ומתחבאים".

רון בדור, חובש באיחוד הצלה סיפר: "היינו באיזור ושמענו יריות והגענו מיד למקום, הייתה בהלה גדולה וצעקות והתחלנו לטפל בפצועים ואז אחרי כמה דקות הבנו שמדובר באירוע מתגלגל. זו הייתה זירה קשה". 

פרמדיק מד"א ישראל וינגרטן שהגיע למקום רכוב על אופנוע סיפר: "מיד שהתקבלו הקריאות במוקד החירום 101 של מד"א על פיגוע הירי בתל אביב הוזנקו למקום כוחות גדולים של מד"א. במקום הייתה המולה רבה, עשרות אנשים רצו ברחוב. ראינו 6 פצועים שוכבים על המדרכה. מיד התחלנו בטיפול רפואי שכלל עצירת דימומים וחבישות. הכנסנו את הפצועים לניידות לטיפול נמרץ ופינינו אותם לבית החולים כששניים מהם מחוסרי הכרה וביצענו בהם פעולות החייאה ו-4 נוספים בהכרה."

 

פיגוע תל אביב פיגוע בתל אביב עדויות הניצולים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד