י' ניסן התשפ"ד
18.04.2024
הטרור חזר לרחובות

לילה קשה בעיר תל אביב; "אין לנו כוח לזה"

פיגוע קשה התרחש אמש בתל אביב, טרוריסט שלף נשק לעבר יושבים במסעדה וירה לכל עבר, הוא הצליח להימלט, הרחוב שתמיד שוקק חיים במיוחד בשעות הערב, היה נראה כמו זירת קרב | במקום מבלים ותושבים שיורדים לקנות גלידה, המקום התמלא במאות שוטרים וחיילים עם נשקים שלופים

לילה קשה בעיר תל אביב; "אין לנו כוח לזה"
מתנדבי זק"א בזירה צילום: ישי ירושלמי

תל אביב חוותה אמש (חמישי) את אחד הימים הקשים שידעה, זאת לא הפעם הראשונה שתל אביב מתמודדת עם פיגוע טרור, הלילה הופר שקט ארוך טווח, מחבל הגיע למסעדה שבה ישבו מבלים רבים, רצח שניים ופצע נוספים בדרגות פציעה שונות, ארבעה מהם נותחו הלילה בבית החולים איכילוב ומצבם התייצב.

מיד לאחר שמחבל פתח בירי, מאות אנשים נמלטו כשהם רצים לאורך רחוב דיזנגוף - אחד הרחובות הכי שוקקים בעיר, הם נמלטו לכל עבר, נכנסו למחסנים, לבניינים ולבתים של שכנים, החנויות נעלו את הדלתות, אנשים הסתגרו והסתתרו בתוך חנויות מאימת המחבל. עד מהרה התמלא הרחוב המרכזי במאות שוטרים, לאחר זמן קצר הופיעו גם חיילים, ועד מהרה תל אביב התמלאה בשוטרים וחיילים שחיפשו אחר המחבל במשך שעות ארוכות ועברו בניין בניין ומדלת לדלת.

אזרחים רבים נראו במקום כשהם מנסים לעכל מה התרחש בדיוק ועל מה המהומה. כמה מהם אמרו ל'בחדרי חרדים': "מי בכלל חשב על דבר כזה, נכון שהיו כבר פיגועים כאן, אבל הרבה זמן זה לא קרה, אנחנו יודעים שאף מקום במדינה לא בטוח". חלק מאלה שהיו עדים לפיגוע, גופם רעד כשהם שוחחו עם אנשי תקשורת.

יוסף שעובד בחנות גלידות סמוכה, סיפר ל'בחדרי חרדים': "כששמעתי את היריות חשבתי לרגע שזה אולי שיפוצים באזור, אבל תוך שניות ראיתי אנשים רבים נמלטים לכיווני באותו רגע, אמרתי ללקוחות בתוך החנות לרדת למטה, יש לנו סוג של מרתף - מחסן, סגרתי מהר את החנות, רצנו למטה, היינו בפנים בין 20 דקות לחצי שעה, ורק לאחר שראינו בחדשות שהמצב נרגע עלינו בחזרה למעלה, הרחובות כאן ריקים, רק שוטרים מסתובבים פה, אנחנו לא רגילים לראות בשעה כזאת ביום חמישי את המקום כפי שהוא נראה עכשיו".

תושבים רבים וגם כאלה שהיו בתוך המסעדה, עמדו על המדרכה קרוב מאוד למקום הפיגוע- מסעדה מוכרת והומת אדם מידי ערב, ולא האמינו למה שהם ראו, כמה מהם מלמלו: "שוב פעם זה קורה, אין לנו כוח לזה, עוד הפעם רוצחים אנשים בתל אביב, מתי כל הפיגועים האלה יגמרו כבר".

רן, תושב תל אביב שהיה במקום הפיגוע, ביקש להישאר רק עם שמו הפרטי ואמר ל'בחדרי חרדים': "אפילו להאשים מישהו כבר אין לנו כוח, באר שבע, חדרה, בני ברק ועכשיו כאן מתחת הבית שלנו, המצב מייאש, הפחד גדול".

לאחר שעות ארוכות של סריקות באזור, מתנדבי זק"א תל אביב פינו את הגופות, עובדי המסעדה ניקו את המקום, ניסו לחזור קצת לנורמליות בתקווה שיהיה זה הפיגוע האחרון.

פיגוע טרור פיגוע בתל אביב יענקי פרבר

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד