י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024

סוף טראגי • נפטר דניאל יפרח שטבע ב'חפץ חיים'

דניאל בן ה-7 הגיע לפארק במסגרת טיול של הת"ת בו למד • הוא טבע בבריכה ונמשה ללא דופק וללא נשימה • לאחר החייאה אושפז' • הרופאים נאבקו על חייו 10 ימים

סוף טראגי • נפטר דניאל יפרח שטבע ב'חפץ חיים'
מנחם הלוי



בבית החולים 'קפלן' ברחובות נפטר היום (ג) אחר הצהריים דניאל יפרח ז"ל בן ה-7, שטבע לפני עשרה ימים בפארק המים של קיבוץ חפץ חיים.

מבית החולים נמסר, כי הילד הובהל ליחידה לטיפול נמרץ ילדים כשהוא במצב אנוש אחרי טביעה בבריכה. לאחר יוצר משבוע במהלכו הרפואים נלחמו על חייו, הם נאלצו לקבוע את מותו היום בשעה 16:15.

הלוויתו של דניאל יפרח ז"ל תצא בשעה 19:00 מביתו רחוב הגדודים בבאר שבע לעבר בית העלמין בעיר.

דניאל ז"ל הגיע לבריכה יחד עם אחיו, במסגרת טיול שנערך לילדי תלמוד-תורה 'באר יצחק' מבאר-שבע. במהלך השהייה בבריכה הוא טבע, ונמשה מהמים כשהוא מחוסר הכרה, ללא דופק וללא נשימה.

לאחר פעולות החייאה שנמשכו גם בדרך לבית החולים 'קפלן' ברחובות , חזר הדופק - אך לאחר מאבק ממושך על חייו הוא נפטר מפצעיו.

בעקבות האירוע, פתחה משטרת מרחב שפלה בחקירה, וארבעה בני אדם - בהם מנהל הבריכה, מלווה התלמוד תורה ושני המצילים - נחקרו ותושאלו.

עוד בנושא:
ב'חפץ חיים' מתגוננים: "מספר המצילים היה גבוה מהתקן"
בעקבות הטביעה: מעצר בית למנהל פארק המים 'חפץ חיים'
אחרי הטביעה: נסגרה בריכת חפץ חיים; המשטרה חוקרת
בן 9 טבע ב'חפץ חיים' • אושפז במצב קשה ולא יציב
לו היינו פרימיטיבים • כיצד ניתן למנוע אסונות?

מפארק המים חפץ חיים נמסר ל'בחדרי חרדים' לאחר הטביעה: "הנהלת פארק המים חפץ חיים מצירה על המקרה שארע השבוע בפארק. יחד עם זאת חשוב לומר, כי לפארק המים ישנם כל האישורים הנדרשים לפתיחת הפארק.

"עם הוודע המקרה, המשטרה פתחה בחקירה בשיתוף פעולה מלא עם הנהלת הפארק. לאחר בדיקה, התברר שמספר המצילים שנכחו בבריכות בזמן האירוע, היה גבוה מעל הנדרש בתקן. זו גם הסיבה שהמשטרה שיחררה לאחר שעות ספורות את מנהל האתר, ללא כל תנאים מגבילים. פארק המים ימשיך לשרת את הציבור בנאמנות, ולא יחסוך באמצעים על מנת לתת את מירב הבטיחות לטובת המבקרים".

לאה זוהר, דוברת משטרת מרחב שפלה, אמרה ל'בחדרי חרדים', כי מנהלי פארק המים הציגו את כל המסמכים הדרושים, ועמדו בתנאים שהציבה המשטרה והמועצה המקומית, ובעקבות כך מאז אתמול נפתח הפארק לקבוצות ילדים. במקביל, החקירה בגין האחריות הפלילית לגבי טביעתו של הילד נמשכת.
חפץ חיים ילד טביעה מוות קפלן

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 18 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד