כ"ג ניסן התשפ"ד
01.05.2024

בזכות 'בחדרי חרדים': נמנעה הריסת בית כנסת במוצא

חשיפה • עיריית ירושלים התכוונה להרוס את בית הכנסת במוצא • בעקבות פניית 'בחדרי חרדים' נדחה ביצוע ההריסה למועד בלתי ידוע • התושבים אופטימיים

בית הכנסת במוצא. צילום: ארכיון
בית הכנסת במוצא. צילום: ארכיון



בעקבות פניית 'בחדרי חרדים' נמנעה הריסת בית כנסת במוצא.

עיריית ירושלים הייתה אמורה להרוס מחר מתוקף צו בית משפט, בית כנסת בתוך שכונת מוצא.

בשעות אחר הצהריים פנה 'בחדרי חרדים' ללשכת ראש עיריית ירושלים, ניר ברקת בנושא. לאחר לחצים שהופעלו גם מצד חברי מועצה חרדים, הורה ברקת לעכב את ביצוע ההריסה ולפעול לקבלת ארכה להסדרת ההליך החוקי.

לפני מספר שנים הביעו תושבי מוצא רצון להקים בית הכנסת. כמו בכל שכונה שבה קם מניין חדש, קיימו התושבים את התפילות בביתו של אחד התושבים באזור. לאחר תקופה בעל הדירה עזב והתושבים החליטו להקים בית הכנסת בביתו של אחד המתפללים.

במקביל, עמותת התושבים הגישה בקשה להקצאת קרקע עבור בית הכנסת. הבקשה נענתה, השטח הוקצה והליך הבקשה למתן היתר בנייה יצא לדרך.

עד לבניית בית הכנסת הקבוע, תרמו שני תושבים, הקמת בית הכנסת זמני בשטחו הפרטי של אחד מהם. עם הקמתו פקחי העירייה למקום וכעבור 24 שעות הוצא צו המורה על הפסקת עבודות הבנייה. כעבור שבוע הוצא צו הריסה.

כשהתקרב תוקפו של הצו מחו התושבים נגד העירייה. והוחלט על מתן דיחוי לצו ההריסה למשך חצי שנה. התנאי העיקרי של שני הצדדים היה שבמקביל לדיחוי יתנהל הליך קבלת היתר בנייה מזורז.

עיכובים בירוקרטים

אלא שהבירוקרטיה העירונית עיכבה את קבלת ההיתר.

ביום ראשון שעבר הגיעו נציגי העירייה בליווי משטרתי במטרה להרוס את בית הכנסת. "היינו בהלם", שחזרו התושבים בשיחה עם 'בחדרי חרדים', "דיברנו עם פקידים בעירייה שאמרו לנו שראש העיר קיבל החלטה ולא מוכן לזוז ממנה לטוב או לרע".

אך שוב בעקבות לחץ התושבים צו ההריסה נדחה לתאריך מאוחר יותר. בימים האחרונים התברר כי מחר בכוונת העירייה להרוס את המבנה.

בניסיון אחרון למנוע את רוע הגזירה הגיעו אתמול התושבים לבית העירייה וניסו להתקבל בלשכת ראש העיר, ניר ברקת, אך לשווא.

מאוחר יותר התקבלו בלשכתו של המשנה לראש העיר, אלי שמחיוף שאמר כי "זו שערורייה" והבטיח כי יעשה הכל לפעול נגד ההחלטה. שמחיוף שיגר מכתב זועם לראש העיר במחאה על הכוונה להרוס בית הכנסת.

האישה שתרמה את המבנה לעילוי נשמת בתה התינוקת קראה היום לניר ברקת לסגת מההחלטה להרוס את בית הכנסת, "תאפשר ליהודים תמימים שחפצים להתפלל להשלים את הליך ההיתר ובינתיים להתפלל במבנה הזמני".

כאמור, ברגע האחרון, בעקבות פנייתנו לעירייה, הוחלט על דחייה נוספת של צו ההריסה.
בית כנסת מוצא שכונה הריסה עירייה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 5 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד