כ"ו ניסן התשפ"ד
04.05.2024

מאבל לשמחה • חתונת אחיו של בן הישיבה ז"ל מטשרנוביל

ביום שני התקיימה חתונת אחיו של משה שארף ז"ל, תלמיד ישיבת טשרנוביל שנפטר בפיתאומיות • גאב"ד מחזיקי הדת באנטוורפן ביטל השתתפות בחופות בעירו והגיע לחתונה

החופה. צילום: בחדרי חרדים
החופה. צילום: בחדרי חרדים



לפני שבועיים ביום חמישי, אירעה טרגדיה בבני ברק, כאשר משה שארף ז"ל נמצא מוטל על מיטתו בישיבת טשרנוביל, ללא רוח חיים. בעקבות הוראת הגר"ש ואזנר, נדחתה חתונת אחיו שיועדה להתקיים באותו יום עד לאחר השבעה.

בערב יום שני התקיימה החתונה.

למותר לציין את גודל השבר שפקד את המשפחה ואת היגון בו הם היו שרויים. הם נזקקו לעידוד רב ולתמיכה רחבה מצד הסביבה, כדי לקיים את החתונה בצל האבל הכבד.

הגר"א שיף, גאב"ד קהילת מחזיקי הדת באנטוורפן שהרגיש חובה מיוחדת לקחת חלק בשמחה, שהתקיימה בארץ, החליט לטוס לישראל כדי להשתתף בחתונה. אולם, להגר"א נכונו באותו ערב סידור קידושין בשלוש חתונות מקומיות של תושבים שנקבעו ליום זה. הגר"א טלפן לכל אחד מהמחותנים והתנצל בפניהם, כאשר תיאר באוזניהם את המצב הרגיש.

לא היה אחד, שלא הבין ללבו בסיטואציה כואבת זו והכל הסכימו לוותר על סידור הקידושין.

הגר"א הגיע לישראל לביקור בזק קצר, לשמחת בני משפחת שארף ונטל חלק בכל השמחה.

כבר למחרת השכם בבוקר, שב הגר"א לאנטוורפן כאשר הוא מתכוון לפצות את המשפחות, בנטילת חלק ב'שבע ברכות' אצל כל אחת מהן.

שמחת האדמו"ר

ולא רק הגר"א שיף:

אמש התקיימה חתונת בנו חורגו של האדמו"ר מלעלוב ביתר זצ"ל בבני ברק. לא הייתה זו חתונה שגרתית. האדמו"ר מרחמסטריווקא שנטל חלק באירוע, נהג במחוות יוצאות דופן, כדי לשמח את החתן שאביו החורג נפטר עליו לפני שנים ספורות, והתנהג בשמחה כמו והיה זה נישואי אחד מצאצאיו, למרות שאין בינו ובין החתן או משפחת האדמו"ר זצ"ל, כל קרבה משפחתית.

האדמו"ר כובד בסידור קידושין והדוד האדמו"ר מהרי"ד מלעלוב כובד בברכה אחריתא. לאחר החופה, פנה האדמו"ר מרחמסטריווקא אל הקהל, כפי שנוהגים האדמו"רים בחתונות צאצאיהם ובירך את הקהל שהשתתף במעמד באיחולים לבביים.

לאחר מכן, בצעד נדיר, עלה האדמו"ר לרקוד מצוה טאנץ עם הכלה. לא פחות מארבעים דקות נמשך הריקוד.

תחילה היה זה ריקוד עם האבנט. לאחר מכן פתח בריקוד עם החתן והמחותנים ועם כל אחד בנפרד.

אבל האדמו"ר לא הסתפק בכך ופצח במחול גם עם אחיו הצעיר של החתן, שהוא בנו הביולוגי של האדמו"ר זצ"ל. האדמו"ר שנודע בגישתו המיוחדת והחמה לשמח נפשות אלמנות ויתומים לא נטש את השמחה, עד שווידא שהרנין את כל הלבבות.
שארף פטירה שמחה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד