י"ח אדר ב' התשפ"ד
28.03.2024
מהדורת מוצ"ש

לייבל'ה מסכם שבוע עמוס וגדוש במיוחד

האיש החזק בגור בבר המצווה לבנו של הח"כ; הח"כ האגודאי שנצפה באצטדיון 'טדי' כאחד האדם; הרבי וההויז בוחר שהצליחו להגיע סוף סוף לשדה התעופה; היועץ הרפואי הנודע הגיע לסייר במאפיית המצות המדוברת; סגן ראש העירייה שעצר הכול כדי לברך ברכת האילנות; והצלם המוביל שהסב מקצוע והפך לנהג של חבר המועצת

לייבל'ה מסכם שבוע עמוס וגדוש במיוחד
לייבל'ה צילום: עיבוד בחדרי חרדים

שבוע עמוס כזה לא עבר על לייבל'ה שנים רבות, לייבל'ה שבערבי פסחים אוהב להיות בדרך כלל בחו"ל, כמסורת שלפני הקורונה, קיבל את הבשורה על פרישתה של עידית סילמן בשעת בוקר מוקדמת, עוד לפני שבני מלכים מתעוררים משנתם.

הכעס העצום של בחורי הישיבות הנמצאים בעיצומם של ימי בין הזמנים נשמע בכל מקום, גם דיונים בהיכלי ישיבות בין הזמנים נידונו האם אפשר לקיים בסילמן מחזיר גרושתו או שעדיין הזיקה שלה לבנט לא פקעה לגמרי. מנגד היו אלו שהתלמדנו כי הדיון הוא האם הסיכום עם הליכוד נחשב מאמר, או שהרי היא ככנוסה לגמרי, ונפקא מינה האם אילת שקד נפטרת לגמרי גם מחליצה.

אחרי הפרישה של הגב' עידית סילמן, לייבל'ה נחשף לסטנדר של מרן שר התורה הגר"ח קנייבסקי זצ"ל, אותו מכר אחד מראשי הישיבות הנמרצים בדורנו, ששלח את הסטנדר למסגור בזכוכית משוריינת בברוקלין. לייבל'ה שחשף את הסרטון לראשונה, אותו העלה איש הסטטוסים של בורו פארק יונתן שוורץ, מגלה כעת כי שוורץ התבקש למחוק, מהלך שרק גרם לסיפור לקבל יותר תהודה ברחבי העולם.

בליל שישי התבשר לייבל'ה בעצבות גדולה על הפיגוע שהחריד את מדינת תל אביב ומדינת ישראל. לייבל'ה לא ידע את נפשו מהמצב במדינה ונשא תפילה חרישית, ולאחריה החל לכתוב את המדור שלאחרונה החל לעלות במוצאי שבתות עקב עומסים כבדים.

ומכאן לחדשות בהרחבה: מוטי בבצ'יק הגדול מכולם בחצר חסידות גור נצפה השבוע בשמחת בר המצווה לבנו של ח"כ אופיר כץ, מי שנראה לידו היה האסטרטג ואיש יחסי הציבור אבי דז'דק הוותיק בתחום.

ומי שמתכונן לפסח הוא ראש לשכתו של ח"כ יצחק פינדרוס, משה רבר - שאף פעם לא אומר את המילה האחרונה ותמיד מבצע כל בקשה, קטנה כגדולה - שנצפה רוכש חליפה חדשה.

את העיתונאי הסרוג מ-12 יאיר שרקי ראה לייבל'ה בבוקר שאחרי הפיגוע בשוק מחנה יהודה האהוב עליו, שם רכש כמה תופינים לשבת קודש, כשרים לפסח.

השבוע היה זה גם התור של עיתון 'המבשר' להכריז על 'גזירת הנייר', לאחר שעיתון 'המודיע' הכריז שבוע קודם. מעתה, מחיר המנוי החודשי לעיתון יעלה בתשעה שקלים נוספים. מחיר העיתון בסופ"ש יעלה בשלושה שקלים לשבוע.

לייבל'ה התרגש לקרוא בטור השבועי של עורך המשנה של 'משפחה' ר' ישראל אלטר גרובייס, את סיפור סגירת המעגל שבו הודיע גרובייס על המינוי החדש - כעורך של המוסף התורני 'קולמוס'.

רק על פי צילום השער, לייבל'ה יכול להבין שהגיליון הראשון בעריכת גרובייס יהיה כזה שמוקדש כולו למסע בעקבות הזייפנים התורניים ברחבי הדורות. לייבל'ה כבר פינה יום שלם בחול המועד לצורך קריאת המוסף.

לייבל'ה מצא השבוע באירוע של חב"ד בטדי את ח"כ מאיר פרוש, שנצפה יושב בין ההמונים כאחד האדם.

את מרדכי בן דוד, מפיקו שלום וגשל, פנחס ביכלר ואברמי גולדשטיין מ'מלכות' ראה לייבל'ה בהכנות אחרונות לאירוע יום הולדת 120 לרבי.

מאחורי הקלעים ב'טדי' מצא לייבל'ה את ילד הפלא בנצי קלצקין, גדול הזמר אברהם פריד ואברמי גולדשטיין. ממה שלייבל'ה הצליח לשמוע יש שיתו"פ מעניין בין בנצי לפריד, בקרוב מאוד.

גם הסלפי של הקומיקאי קובי אריאלי יחד עם העיתונאים מנחם קולדצקי, קובי בורנשטיין והעיתונאי מנחם כהן דובר הכינוס.

בחתונת נכדת האישה החזקה ביותר - הדסה רלב"ג ראה לייבל'ה חיבוק חמוד בין יו"ר ש"ס אריה ויהושע פולק.

בחופה של השמחה ראה לייבל'ה גם את המפיק גדי ויטמן, שלא נח גם בערב פסח. גדי נצפה מסייע לרב הראשי הגאון רבי דוד לאו והרב רלב"ג.

בפתח החתונה של בן הנגיד הרב רוני וילהיים, ממחזיקי עולם התורה בניו גרז'י, ראה לייבלה את המיליארדר לואי שיינר, יחד עם הנגידים הטייקונים לבית סאטמר ליפא פרידמן ויואלי לנדא, שנצפו בסוד שיח ארוך בזמן החופה.

בחתונה עצמה ראה לייבל'ה את הגאון הצדיק רבי שמעון גלאי שהגיע מישראל והשתתף בשמחה.

במיאמי נערכה חתונה לבן הנגיד הרב יענקי ביסטריצר, לשם הגיעו כל המשולחים ראשי ישיבות ורבנים. לייבל'ה ראה בחתונה את הגאון רבי אל'ה מן שלא חזר עדיין לארץ מלפני פורים וממשיך לעבור ממקום למקום כדי לגייס כסף לכולל 'בית הלל' וגם לספוד למורו ורבו שר התורה זצ"ל.

בטיסה ארוכה מטורקיה לברזיל ראה לייבל'ה את אחד מבני התורה בדורנו, מעיין בספרו החדש של שמעון ברייטקופף, שגורם לדמעות ונוגע במיתרי הלב.

איש המשכנתאות של ירושלים, ישראל לינדר, המאסטר בתחום, יצא לראשונה לניו יורק שם נצפה בשכונת ויליאמסבורג בברוקלין בשיחה עם חסידים שביקשו לשמוע איך אפשר לקחת משכנתא בישראל ולחיות טוב בניו יורק.

בתום המסע של הרבי ממבקשי השם בארה"ב, ולאחר שהתבלבלו בכתובת, נצפו בסוף השבוע האדמו"ר ודודי ההויז בוחר בשדה תעופה הניו יורקי בדרכם ארצה.

ענבי הגפן בענבי הגפן: במאפייה המפורסמת ביותר בעולם, ראה לייבל'ה את העסקן הרפואי המפורסם ביותר בעולם. אתם בטח מבינים לבד במי מדובר, אבל למי שלא פתח טוויטר בשבועות האחרונים, נסביר שהכוונה היא למאפייה של משפחת באש בקוממיות, אליה הגיע גדול יועצי הרפואה אלימלך פירר כדי לאפות מצות בהידור. פירר הגיע יחד עם הבעלים יונה באש ועם העסקן יהודה קוט.

לייבל'ה עבר השבוע בספרא ירושלים וראה את סגן ראש העיר החביב ישראל קלרמן, שלמרות פעילותו ועזרתו לציבור מהנץ עד אחרי חצות לילה, עצר הכול בכדי לקיים את מצות ברכת האילנות, וגם זה כמובן במתחם ספרא.

ראש ישיבת חברון הגר"ד כהן הגיע עם תחילת בין הזמנים לעיר אלעד בכדי למסור שיעור בישיבה הגדולה, ישיבת בין הזמנים שע"י ארגון' בני עליה'. לאחר השיעור ירד לביתו של רב המשטרה לשעבר משה גפני, שמתגורר בסמוך בכדי לקיים את מצוות ברכת האילנות בתחילת ימי חודש ניסן. רב המשטרה לשעבר הראה בדיוק היכן האילנות.

אפרופו ראשי ישיבות, לייבל'ה ראה בשדה התעופה בארה"ב את ראשי ישיבת 'דרך חכמה' הגר"א סילבר והגר"י וילנסקי מתעדכנים בליל שישי בפיגוע הנורא שאירע.

בוועידה ה–2 של איגוד מוסדות ויז'ניץ בקראוטיה, ראה לייבל'ה את המפיק מוטי רבינוביץ מטיפ הפקות יחד עם עמיתו המפיק נפתלי גליק מחסידות צאנז מחליפים ביניהם רשמים.

מי שעזב את תחום הצילום הוא הצלם נפתלי לרר, שהפך השבוע לנהגו של זקן חברי מועצת חכמי התורה הגר"ש בעדני.

בעוד לרר נוהג, אביו בעל רב המכר 'בצילם' נצפה השבוע עם הגר"מ קוטלר ראש ישיבת לייקווד שביקר בארץ והגיע לביקור אצל ראשי ישיבת סלבודקה, לרר הביא את הספר לראש הישיבה שהתבטא שיהיה לו מה לקרוא בטיסה חזרה. 

בבורו פארק נצפו השבוע משוחחים הגראמן הטוב ביותר בעולם, שרוליק אדלר, יחד עם הזמיר בעל הרגש זאנוויל וינברגר. השניים נצפו בפתח מלון אבניו פלאז'ה בשדרה ה-13.

הרב ברוך הימל מרפואה וחיים נצפה בסוד שיח עם האדמו"ר מסטאמר במעמד חופה בניו יורק, לא היה קשה לנחש שמדובר בעוד תודה וברכה על עוד מעשה חסד שנעשה על הצד היותר טוב. 

במהלך יום צילום, השחקן החרדי חיים אליעזר פונפדר מתרפק על ביאת המשיח ובניין בית המקדש במהרה בימינו אמן.

סגן ראש עיריית בית שמש ומחזיק תיק חינוך ישעיהו ארנרייך וגזבר עיריית בית שמש רו"ח אריה ברדוגו, בסיור מקצועי בקמפוס הענק 'שתילי חינוך' שנבנה בימים אלו בבית שמש בפועלו של יו"ר 'פתחיה' יצחק גולדקונפף.

שגריר האיחוד האירופי בישראל מר דימיטר טזאצנב, בביקור בכפר חב"ד, יחד עם יו"ר הוועד שמעון רבינוביץ' שמראה לו את תהליך אפיית המצות במאפיית המצות של הכפר, שנשלחות ליהודים ברחבי העולם כולו, כולל מדינות האיחוד האירופי.

לפינת המזל טובים השבועית:

ברכת מזל טוב לחבר מועצת העיר אלעד פיני גרוס, שר התעסוקה החרדי, לרגל שמחת הולדת הבת בשעה טובה.

ברכת מזל טוב לחבר מועצת העיר בני ברק מיכאל קקון, ראש אגף תשתיות ופיתוח ומנהל ת"ת תורת ישעיהו, לרגל אירוסי בנו יחיאל, עם בת הרב אפרים עמדי תל אביב.

ברכת מזל טוב ליעקב דינר, מנכ"ל פרסומדיה ומוסדות 'כנסת ישראל' לרגל שמחת בר המצווה לבנו הגדול, שנערכה בסוף השבוע באולמי וגשל בבני ברק. לייבל'ה נאלץ להיעדר מהשמחה וראה שם את ראשי הישיבות והרבנים שהגיעו לאחל מזל טוב.

ברכת מזל טוב לזמר שרוליק ורדיגר לרגל שמחת נישואי בתו השבוע בשעה טובה ומוצלחת.

ברכת מזל טוב למרדכי קרויס, מנכ"ל חברת 'קליקול' תקשורת ו'קול אנ"ש' לרגל שמחת אירוסי בנו בשעה טובה ומוצלחת.

ברכת מזל טוב לעיתונאי שי קאהן מ'קו עיתונות' לרגל שמחת הולדת הנכד בשעה טובה ומוצלחת.

ברכת מזל טוב ליענקי ברוין מבעלי מפעל "יוקרה שבעור" לרגל שמחת אירוסי בנו בכורו אהרן ישעיה, מבחירי ישיבת תולדות אהרן.

ברכת מזל טוב לדוד יואל קליין מעסקני חסידות סאטמר בב"ב לרגל שמחת הבר מצווה לבנו.

ברכת מזל טוב למפיק בני רבינוביץ הרמטכ"ל של 'טיפ הפקות' לרגל שמחת הולדת הבן בשעה טובה. בני שלח לכל אלו שלא יכלו להשתתף. 

לייבל'ה רכילות חרדית

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד