כ"ג ניסן התשפ"ד
01.05.2024
אין גבול לרוע

זלנסקי: "המצב בבורודיאנקה נורא יותר מאשר בבוצ'ה"

נשיא אוקראינה אמר שהשעייתה של רוסיה ממועצת זכויות האדם של האו"ם היא צעד חשוב. והמצב בבורודיאנקה, עיירה קטנה צפונית-מערבית לקייב, שפונתה לאחרונה מחיילים רוסים, "נורא הרבה יותר" מאשר בבוצ'ה", כך אמר נשיא אוקראינה

זלנסקי: "המצב בבורודיאנקה נורא יותר מאשר בבוצ'ה"
מלחמת אוקראינה רוסיה צילום: צבא אוקראינה

נשיא אוקראינה טוען שהמצב בבורודיאנקה "נורא יותר" מאשר בבוצ'ה. "יש יותר קורבנות מאשר בבוצ'ה", את הדברים אמר זלנסקי בנאום שפורסם ביום חמישי בלילה.

ברשתות החברתיות החלו להופיע דיווחים כי בעיר הקטנה ליד קייב המצב שנותר לאחר עזיבת החיילים הרוסים הוא כאוטי, וכי בניגוד לבוצ'ה, עיירה אוקראינית אחרת שנפגעה על ידי הצבא, שם הגופות התגוללו ברחובות. בבורודיאנקה איש אינו יודע לעת עתה היכן הן הגופות.

זלנסקי גם ציין כי השעייתה של רוסיה ממועצת זכויות האדם על ידי רוב מדינות האו"ם היא צעד חשוב. "זהו עונש נוסף על התוקפנות של רוסיה נגד אוקראינה. אני אסיר תודה על הסולידריות של השותפים. עלינו להמשיך בלחץ מתואם על רוסיה בכל הפורומים הבינלאומיים. בואו נאלץ את רוסיה לחפש שלום ביחד", אמר.

מנגד, משרד הביטחון ציין כי לאזרחי אוקראינה יש אמון רב יותר בניצחון הכוחות המזוינים שלהם מאשר בתחילת הפלישה, בסוף מרץ.

בבוצ'ה היו 50,000 תושבים. עם מוסיפים את תושבי היישובים בסביבה, מגיעים ל-67,000 איש. כיום יש 3,700 תושבים בבוצ'ה, אך מספרם גדל אט אט כאשר עובדי החירום חוזרים לבצע עבודות תשתיות גדולות. בשאר היישובים ירד מספר התושבים בכ-30 אחוזים.

מלחמת אוקראינה רוסיה בוצ'ה ולדימיר זלנסקי

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד