ט"ז ניסן התשפ"ד
24.04.2024
שבר על שבר

חתנו של הגאב"ד נפטר חצי שנה אחרי ששכל את בנו

הלך לעולמו הגאון רבי אברהם זילביגר זצ"ל בן 71 שכיהן כרב ביהמ"ד החדש במנצ'סטר וחתנו של גאב"ד העדה החרדית הגרי"ט וייס, בחודש תשרי האחרון שכל את בנו האברך הרב שלמה יהודה זילביגר ז"ל שנפטר בגיל 43 

חתנו של הגאב"ד נפטר חצי שנה אחרי ששכל את בנו
הגאון רבי אברהם זילביגר זצ"ל צילום: באדיבות המצלם

ברוך דיין האמת: הלך לעולמו הגאון רבי אברהם זילביגר זצ"ל רב בית המדרש החדש במנצ'סטר שבאנגליה וחתנו של גאב"ד העדה החרדית הגרי"ט וייס. שהלך לעולמו לאחר שנים שחלה ובשבועות האחרונים הידרדר מצבו והוא בן 71.

מדובר בטרגדיה קשה במשפחה שכן בחודש תשרי האחרון שכל את בנו האברך הרב שלמה יהודה זילביגר ז"ל שנפטר בגיל 43 והותיר אחריו יתומים רבים.

הגה"צ רבי אברהם הכהן זילביגר זצ"ל נולד בחודש סיון תש"י בעיר מנצ'סטר באנגליה, לאביו הגה"צ רבי חיים ברוך זילביגר זצ"ל משגיח דישיבת מנצ'סטר, ולאמו הרבנית אסתר ע"ה בת הרה"ג רבי יעקב מאיר רוזנבוים זצ"ל, ונקרא ע"ש סבו הרה"ח אברהם זילביגער הי"ד שהיה מחסידי צאנז ובאבוב בגליציה.

בילדותו למד בחיידר המיתולוגי 'חינוך נערים' שהוקמה בשנים אלו ע"י רבני העיר, ולאחר מכן למד בישיבה המקומית אצל ראש הישיבה הגה"צ רבי יהודה זאב סגל זצ"ל ואצל אביו שכיהן כמשגיח בישיבה.

לאחר מכן עבר ללמוד בישיבת גייטסהד המעטירה אצל רבו הגה"צ רבי לייב גורביץ זצ"ל ואצל בנו הגאון רבי אברהם שליט"א.

לאחר כמה שנים גלה למקום תורה ללמוד בארץ הקודש בישיבת בריסק המפורסמת אצל רבו המובהק הגרמ"ד הלוי סולובייצ'יק זצ"ל, שם הגה והתמיד בתורה הקדושה, כאשר לימודו היה לשם דבר, כאשר גם לאחר חתונתו עד לפטירתו של הגרמ"ד היה להם קשר חזק כאשר היה הגר"א בארץ היה תמיד עולה לבקר את מורו ורבו כאשר בכל הביקור דיברו בדברי תורה כאשר הגרמ"ד כיבדו בכבוד גדול וליווה אותו עד מחוץ ביתו, כמו כן הסתופף אז אצל גדולי וצדיקי ירושלים של מעלה, וקיבל מהם הרבה.

בהגיעו לפרקו בשנת תשל"ד דובר בו נכבדות זוגתו הרבנית רחל ריקל תחי' בתו של גאב"ד העדה החרדית הגרי"ט וייס שכיהן אז כדיין בעיר אנטוורפן שבבלגיה, כאשר האדמו"ר הבית ישראל מגור זצוק"ל דחף מאוד שהשידוך יצא לפועל, והתחתן בעיר אנטוורפן בהשתתפות על כל רבני העיר שפיארו את החתונה, לאחר חתונתו נשאר לגור באנטוורפן שם זכה לקשר רב עם רבני העיר וכן עם האדמו"ר מפשעווארסק זצ"ל.

לאחר מכן עבר לגור בעיר לונדון שם שימש והוסמך להוראה ע"י גאב"ד לונדון הגר"ה פאדווא זצוק"ל, אז אף למד בחברותא עם כ"ק אדמו"ר העטרת ישראל מסאדיגורא זצוק"ל.

לפני כארבעים שנה לאחר מכן עבר לעיר מגוריו מנצ'סטר, כאשר באותו עת ייסד כולל לכמאה אברכים שגדל עד להיום כחמש מאות אברכים כ"י וכעשרה כוללים בכל מקצועות התורה.

בשנת תש"נ בהיותו בן שלושים ותשע פתח את בית מדרשו הגדול 'בית מדרש החדש-תורת חיים' ע"ש אביו זצ"ל, (כאשר הבית מדרש נקרא עד להיום 'החדש') בהיכל בית המדרש יש 350 מקומות תפילה, שהפך עד למהרה לבית הכנסת המרכזי בשכונה, כאשר גדולי ישראל והאדמו"רים שהגיעו לעיר מסרו שם את הדרשות.

הגר"א זצ"ל נהג לנסוע לכל רחבי העולם להתרים את עשירי העם למען מוסדותיו הרבים, כאשר לא חת על כוחותיו, ואף לאחר שחלה במחלת הפרקינסון לפני 25 שנה, עם כל זה במרץ נעורים פיתח ושגשג את המשך מפעלות התורה בעיר, עד שתושבי מנצ'סטר קראו לו 'ר' נתן צבי ממנצ'סטר' מכיון שפועלו היה באופי של הגרנ"צ פינקל זצ"ל ר"י מיר שגם פתח כל הזמן מפעלי תורה וגם היה חולה בפרקינסון.

לפני ארבעים שנה הוציא לאור את ספרו הבהיר 'כתיבה תמה' על עניני סת"ם, שקיבל את הסכמות כל גדולי הדור מכל החוגים, המנחת יצחק הגרמ"ד סולובייצ'יק הגר"נ קרליץ, וכמובן מחמיו הגדול הגאב"ד הרב וייס שכתב עליו שבחים רבים, כאשר סופרי סת"ם רבים משתמשים בספר זה.

חיבה יתירה זכה מחמיו הגדול הגאב"ד שלא פסק מלשבחו בפני כל אחד ואחד, ובכל עת שהיה מגיע לארץ כיבדו הגאב"ד לדרוש בבית מדרשו בסעודה שלישית, כמו"כ נסע הגאב"ד במיוחד למעמד 'חצי יובל' למוסדותיו במנצ'סטר.

כאמור בעשרים וחמש שנים האחרונות חלה בפרקינסון, בשלש שנים האחרונות הידרדר מצבו לאחר שעבר אירוע מוחי, עם כל זאת התאמץ מאוד להמשיך בהרבצת התורה, בשבועים האחרונים חלה בקורונה כאשר בבתי המדרשות התפללו לרפואתו, אך נגזר הגזירה והיום יום שישי פרשת מצורע הסתלק לבית עולמו בגיל שבעים ואחד.

זכה להשאיר זרע ברך ה', 15 בנים ובנות, ביניהם בנו האברך הרה"ח רבי שלמה יהודה ז"ל שנפטר בשמחת תורה האחרון מנגיף הקורונה, ואחיו הגה"ח רבי אלימלך זילביגר שליט"א ממשפיעי חסידי ברסלב שגם הוא חתנו של הגאב"ד.

בנו הגאון רבי ישראל מאיר זילביגר כבר כיהן כרב בבית מדרשו של אביו בשנים האחרונות לאחר שאביו נחלש.

מסע הלוויה היום (שישי, ערב שבת קודש, פרשת מצורע שבת הגדול) בשעה 15:30 שעון אנגליה, מבית מדרשו החדש במנצ'סטר לבית החיים בעיר שם ייטמן.

תהא נשמתו צרורה בצרור החיים.

מנצ'סטר שלמה יהודה זילביגר הרב יצחק טוביה וייס

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 8 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד