י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024

סטרוק: "לבני מתייעצת עם עבריינים ואנחנו עם רבנים"

ח"כ אורית סטרוק, מה'בית היהודי': "הציבור ראה שנפתלי בנט מצטלם עם הרב חיים דרוקמן לקמפיין הבחירות והבין, אולי בתמימותו, שהוא יישמע לרב בתחומים דתיים"

"היו שחשבו",  בנט. צילום: פלאש90
"היו שחשבו", בנט. צילום: פלאש90 צילום: פלאש 90

חברת הכנסת אורית סטרוק יוצאת לאור: בראיון לעיתון 'מעריב', שיתפרסם בסוף השבוע וחלקים ממנו מתפרסמים הבוקר (ד), היא מתבטאת בשלל תחומים. בין היתר היא מעבירה ביקורת על יו"ר מפלגתה שר הכלכלה נפתלי בנט.

"יש ציבור גדול בציונות הדתית שרגיל להישמע לרבנים, הציבור הזה ראה שנפתלי בנט ושאר חברי הסיעה מצטלמים עם הרב דרוקמן לקמפיין הבחירות והבין, אולי בתמימותו, שהמשמעות היא שנפתלי בנט יתחשב בדעתו של הרב בתחומים דתיים".

הדברים באים על רקע המחלוקת הפנימית במפלגה הדתית-לאומית סביב סוגית הרב הראשי. כמה חברי כנסת מהמפלגה, בתוכם סטרוק, העדיפו כי 'הבית היהודי' תתמוך במועמדותו של הגר"י אריאל לרב הראשי האשכנזי, אולם לאחר הצבעה חשאית שנערכה, הוחלט לתמוך במועמדותו של הרב דוד סתיו. הרב חיים דרוקמן, מהרבנים הבכירים של הציונות הדתית, העדיף אף הוא את הגר"י אריאל.

במענה לשאלה האם בנט השתדל להצניע אותה במהלך קמפיין הבחירות, וזאת במטרה לצייר את המפלגה כ'מתונה' יותר, השיבה סטרוק: "זה לא עזר לו, כמה שהוא השתדל, הקמפיין של הליכוד קפץ לו מול העיניים פוף, פוף, פוף".

סטרוק הסבירה בראיון כי מי שראה את הדמויות המתמודדות במפלגתה הבין מראש כי מדובר במנהיגים דתיים שרגילים להתייעץ עם רבנים, בדומה למי שהצביע לישי ודרעי וידע שהם יישמעו להחלטות הגר"ע יוסף. עם זאת, לדבריה, יש הבדל: "בבית היהודי לא כפופים לרבנים בנושאים של תקציב מדינה, הצעות חוק כלליות או יציאה למלחמה, אלא בנושאים רבניים מובהקים. בחירת רב ראשי היא נושא רבני מובהק".

סטרוק ציטטה את ח"כ איילת שקד ואמרה: "אנחנו מתייעצים עם רבנים וציפי לבני מתייעצת עם עבריינים".
בנט סטרוק שמיעה רבנים הרב דרוקמן

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 8 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד