י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024

הוקם בית דין: יפקח על ה'וועדה לענייני תקשורת'

באסיפה בבית הגר"ח קנייבסקי הוחלט על הקמת בית דין מיוחד שיפקח על פעילות 'ועדת הרבנים לענייני תקשורת' • מי יהיה חבר בבית הדין? • ומה התרחש באסיפה?

צילום אילוסטרציה: ברוך עזאגווי, COL
צילום אילוסטרציה: ברוך עזאגווי, COL



באסיפה מיוחדת שהתקיימה אמש (ב) בבית הגר"ח קנייבסקי ברחוב רשב"ם בבני-ברק, הוחלט על שורת צעדים דרמטיים במטרה להכפיף את 'ועדת הרבנים לענייני תקשורת', שעד עתה לא עמדה בקשר רציף ומחייב עם גדולי ישראל, לבית-דין רבני מיוחד.

באסיפה השתתפו מלבד הגר"ח גם הגראי"ל שטיינמן, הגר"נ קרליץ, הגר"י הלל, הגר"ע אוירבך, הגר"א פילץ, הגר"ד דיסקין, הגר"ש בעדני, הגרא"י פינקל, הגר"ח פיינשטיין, הגר"ד פיינשטיין, הגר"ב סורוצקין, הגר"ש רוזנברג, הגר"ש זעפרני, הגר"מ קסלר והגר"צ אלטמן.

במהלך האסיפה עלה גם נושא האינטרנט המסונן. תלמידו של הגר"ח קנייבסקי, הגר"א מן, הביא בשמו, כי יתכן שחוסר ההקפדה הקיים על סינון האינטרנט ותכניו - הוא אחד הגורמים לדוחק הכספי המעיק על ראשי הכוללים.

לאחר דין ודברים, הוחלט להקים בית דין ליטאי לענייני תקשורת, בו יהיו חברים חמישה רבנים: הגר"ש רוזנברג, הגר"מ קסלר, הגר"ב שרייבר, הגר"ש זעפרני והגר"ע אוירבך.

הרבנים ייעזרו באנשי מקצוע, לפי הצורך.

בית הדין יפעל בכמה מישורים, כאשר מטרתו המרכזית תהיה פיקוח על 'ועדת הרבנים לענייני תקשורת', ובנוסף, בסיועם של ראשי הכוללים, יוודאו כי אברכים המחזיקים בביתם אינטרנט - עושים זאת תוך סינון מקצועי והולם.

בין השאר, כדי לממש את ההחלטות ולהעניק להן תוקף, יחל כבר בתקופה הקרובה קמפיין בכוללים שיכלול מודעות וכינוסי חיזוק.

הגר"א פילץ הציע במהלך הישיבה כי יכריזו שכל אברך המחזיק אייפון - ילדיו לא יתקבלו ל'חיידר', אך דבריו לא זכו לתמיכה מצד המשתתפים, ולא נכללו בהחלטות.

גורמים המעורבים בתחום מעריכים, כי הדברים יגרמו לשינוי במבנה הפיקוח הרבני על התקשורת בכלל ועל המכשירים הסלולאריים בפרט. לדבריהם, "השינויים עשויים להיראות לעין כבר בעתיד הקרוב, משום שבית הדין החדש ימוקם מעל 'ועדת הרבנים לענייני תקשורת' הקיימת - שכוחה נובע בעצם אך ורק מגדולי ישראל, והם אלו המכפיפים אותה לסמכותו של בית הדין, שישפיע על החלטותיה ופעולותיה".

אותו גורם מציין כי "עד כה זכתה 'ועדת הרבנים' לביקורת על פעולות שנקטה, וכעת יש לקוות כי הדברים ישתנו".
הגר''ח קנייבסקי אסיפה בית דין פיקוח תקשורת

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 11 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד