כ"ד ניסן התשפ"ד
02.05.2024
ביקור מפתיע

ראש ממשלת בריטניה בוריס ג'ונסון ביקר בקייב

ראש ממשלת בריטניה בוריס ג'ונסון קיים שיחות בקייב עם נשיא אוקראינה וולודימיר זלנסקי. ג'ונסון אמר כי הביקור הוא "מפגן סולידריות" עם העם האוקראיני. בריטניה התחייבה לספק נשק ותמיכה לוגיסטית

ראש ממשלת בריטניה בוריס ג'ונסון ביקר בקייב
ג'ונסון וזלנסקי בשיחות בקייב צילום: שגרירות אוקראינה בבריטניה

בריטניה תשלח 120 כלי רכב משוריינים ומערכות טילים נגד ספינות כדי לתמוך באוקראינה. כך התחייב בוריס ג'ונסון בביקור שהפתיע רבים - בקייב שם נפגש עם נשיא אוקראינה.

בכירים בצוות של זלנסקי שיבחו את בריטניה על התמיכה במהלך המלחמה שלה עם רוסיה. כך דווח ה-BBC.

דובר ממשלת בריטניה אמר: "ראש הממשלה נסע לאוקראינה כדי לפגוש את הנשיא זלנסקי באופן אישי, בהפגנת סולידריות עם העם האוקראיני".

ביקורו של ג'ונסון בקייב לא פורסם מראש, הדיווח על כך הגיע כאשר צילום של פגישתו עם הנשיא זלנסקי הועלה בטוויטר על ידי שגרירות אוקראינה בלונדון.

לאחר הפגישה אמר ראש הממשלה בהצהרה: "אוקראינה הצליחה נגד הסיכויים ודחקה את הכוחות הרוסיים משערי קייב, והשיגה את הישג הנשק הגדול ביותר של המאה ה-21. זה בגלל המנהיגות הנחרצת של הנשיא זלנסקי והגבורה והאומץ הבלתי מנוצחים של העם האוקראיני, מטרותיו המפלצתיות של פוטין מסוכלות".

עוד אמר: "הבהרתי היום שבריטניה עומדת איתם ללא עוררין במאבק המתמשך הזה, אנחנו מגבירים את התמיכה הצבאית והכלכלית שלנו, ומכנסים ברית גלובלית כדי להביא לסיומה של הטרגדיה הזו, ולהבטיח שאוקראינה תשרוד ותשגשג כאומה חופשית וריבונית".

מלחמת אוקראינה רוסיה ולדימיר זלנסקי בוריס ג'ונסון

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד