כ"ד ניסן התשפ"ד
02.05.2024
איש מנגנוני הביטחון | צפו

אביו של המחבל שיבח את בנו - בישראל דורשים לעצור את שכרו

אביו של המחבל מתל אביב יצא בבוקר יום שישי להמוני צעירים שהתגודדו מחוץ לבית המשפחה ושיבח את פעולת הטרור של בנו, "הניצחון יגיע בקרוב, בימים הקרובים תראו את השינוי" | בישראל העבירו לאמריקנים דרישה שיפעילו לחץ על הרשות הפלסטינית לעצור את כספי הפנסיה לאב שהיה עד לפני מספר שנים איש מנגנוני הביטחון | צפו

אביו של המחבל שיבח את בנו - בישראל דורשים לעצור את שכרו
אביו של המחבל צילום: מתוך הסרטון

ביום שישי לאחר היוודע זהותו של המחבל המחוסל, בג'נין קיימו מאות צעירים פלשתינים תהלוכת שמחה בעקבות ההודעה הבוקר על חיסולו של המחבל. הצועדים קראו בין השאר "עדיף מוות ולא השפלה" וקראו קריאות תמיכה נוספות בפיגוע. 

חלק מהצעירים התגודדו מול בית המחבל. אביו של המחבל, פתחי חאזם, פנה אליהם ואמר: "עוד בדורכם, עיניכם ייראו ניצחון, בשנים הקרובות, בימים הקרובים, אתם תראו שינוי ותזכו לחירות ועצמאות. אללה הוא משחחר אלאקסא מטומאת הכובשים".

עוד אמר האב לכלי תקשורת פלסטיניים כי בנו "רעד היה ילד טוב להוריו, עוזר למשפחתו, מתפלל וצם, התמתחה בתחום המחשבים וטכנולוגיה". בתשובה לשאלה, האם בנו הושפע מהרג מחבלים או מחיסול הפעילים האחרים מג'נין, השיב, "איני יודע, אלוהים יודע. אך מה שכואב למוסלמים האחרים כואב גם לנו".

יו"ר הרשות הפלסטינית אבו מאזן גינה את הפיגוע שאירע אמש בלב תל אביב והדגיש כי הרג אזרחים רק יוביל להידרדרות נוספת של המצב. "כולנו שואפים להשיג יציבות, במיוחד במהלך חודש רמדאן הקדוש והחגים הנוצריים והיהודיים הקרובים", אמר. לצד הגינוי, אבו מאזן הזהיר מפני פעולות נקם של מתנחלים והבהיר כי "שלום קבוע, מקיף וצודק הוא הדרך הקצרה והנכונה ביותר לספק ביטחון לפלסטינים ולישראלים".

בחדשות 12 דווח הערב כי לשכת ראש הממשלה ביקשה מגורמים בממשל האמריקני לדרוש מיו"ר הרשות הפלסטינית אבו מאזן לשלול מאביו של המחבל שביצע את הפיגוע  בתל אביב - גמלאי של הרשות הפלסטינית - את כספי הפנסיה שהוא מקבל, לצד הכספים שיקבל כבן משפחה של טרוריסט. בישראל אין אשליות גדולות שהדבר אכן יקרה, אך השיח על התשלומים למשפחות מחבלים עלה בכל הפגישות האחרונות של שר הביטחון בני גנץ עם אבו מאזן.

פיגוע תל אביב משכורות למחבלים ג'נין

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד