כ"ג ניסן התשפ"ד
01.05.2024
חודשיים לפני חתונת בנו

10 יתומים: הת"ח המתכנת מבעלזא נפטר מהמחלה

ברוך דיין האמת: הלך לעולמו האברך הרה"ח רבי שמשון קוט ז"ל, מחשובי חסידי בעלזא בירושלים, כשהוא בן 46 בלבד בפטירתו, לאחר תקופה שהתמודד עם המחלה הקשה ל"ע. הותיר אחריו 10 יתומים, שלושה מתוכם זכה להשיא. בנו החתן ייכנס בברית הנישואין בחודש סיוון הקרוב

10 יתומים: הת"ח המתכנת מבעלזא נפטר מהמחלה
ר' שמשון קוט ז"ל צילום: Pixabay

ברוך דיין האמת: במהלך ליל שבת התקבלה הבשורה הקשה על פטירתו של האברך הרה"ח רבי שמשון קוט ז"ל, מחשובי חסידי בעלזא בירושלים, כשהוא בן 46 בלבד בפטירתו.

ל'בחדרי חרדים' נודע כי המנוח ז"ל התמודד במשך תקופה ארוכה עם המחלה הארורה ל"ע, אבל לדאבון לב, בליל שבת האחרון הוא חש ברע, פונה לבית החולים, אך למרות מאמצי הרופאים, החזיר את נשמתו ליוצרה.

הוא נולד בשנת תשל"ו לאביו, יבלחט"א הרה"ח ר' אברהם מבורו פארק. הוא גדל והתחנך במוסדות של חסידות בעלזא. לאחר מכן עלה ללמוד בישיבת בעלזא בירושלים, וחסה בצילו של מורו ורבו האדמו"ר מבעלזא.

בהגיעו לפרקו נישא לרעייתו שתחי', בתו של העסקן המפורסם לבית בעלזא, הרה"ח רבי הרשל למברגר.

המנוח היה קובע עתים לתורה, הקפיד על קלה כבחמורה ולפרנסתו עסק בתכנות. בעבר סיפק את שירותיו עבור חברות ולאחר מכן פעל באופן עצמאי. לדברי מכריו, הוא היה גאון מחשבים ובאמצעות כישוריו אף סייע לארגוני צדקה וחסד.

"ר' שמשון היה אברך יקר, בעל מידות טובות מאוד וירא שמים אמיתי. היה איש צנוע ועניו. הוא קיבל את כל סובביו בסבר פנים יפות. בתקופה האחרונה הוא סבל מייסורים קשים אך קיבלם באהבה. ממש אבידה גדולה", מספר אחד ממכריו ל'בחדרי חרדים'.

המנוח הותיר אחריו את הוריו, רעייתו האלמנה ו-10 ילדים. רק שלושה מתוכם זכה להשיא. בנו הבחור נכנס בברית האירוסין לפני מספר חודשים עם הכלה, בת למשפחת בינעט מלונדון. החתונה תתקיים בחודש סיוון הקרוב בלונדון, אך למרבה הכאב, ללא אבי החתן.

הלווייתו תצא הערב בשעה 23:30 מבית הלוויות סנהדריה בירושלים ותעבור דרך ביהמ"ד הגדול בקרית בעלזא לחלקת 'קהל מחזיקי הדת' בהר תמיר.

תהא נשמתו צרורה בצרור החיים.

המחלה הקשה בעלזא

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 12 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד