כ"ד ניסן התשפ"ד
02.05.2024
יעד התיירות היקר בעולם

האסטרונאוט הישראלי לקח איתו מצות שמורות לחלל

אכילת מצות שמורה עבודת יד בחלל בפסח, אולי נשמעת כמו משהו מתוך סרט מדע בדיוני, אבל זה בדיוק מה שיקרה. ישראלי, טייס קרב לשעבר, הגיע לתחנת החלל הבינלאומית למשימה שתארך 10 ימים אל תוך חג הפסח

האסטרונאוט הישראלי לקח איתו מצות שמורות לחלל
הרב קוניקוב עם המצות צילום: Chabad.org

איש העסקים הישראלי, איתן סטיבה, בן 64, טייס קרב לשעבר, שוגר למשימה בתחנת החלל הבינלאומית ביום שישי האחרון כשמיליונים צופים ועוקבים אחר השיגור ששודר בכל העולם כולו.

לפני עלותו למעבורת הוא קיבל קופסת מצות 'שמורה' בעבודת יד וכן מצרכים נוספים לפסח, על ידי הרב צבי קוניקוב מחב"ד, "זה מאוד מרגש," אמר הרב קוניקוב שסיפר כי "כשליח חב"ד כבר 31 שנה, חילקתי מצות בכל מקום ובכל תרחיש, עכשיו כדי לספק מצות ליהודי שעולה על טיסת החלל הזו ומתחבר לתחנת החלל הבינלאומית זה שונה לגמרי".

"לא רק שהוא לוקח עמו פיסת יהדות סמלית לחלל, גם שם תהיה לו הזדמנות לקיים את מצוות אכילת המצה", שהיא, אמר הרב קוניקוב, "לא מהעולם הזה".

הרב קוניקוב עם המצות. צילום: Chabad.org

חברת SpaceX שיגרה ביום שישי שלושה אנשי עסקים עשירים לתחנת החלל הבינלאומית לשהייה של יותר משבוע, כאשר נאס"א מצטרפת לרוסיה באירוח אורחים ביעד התיירות היקר בעולם. זוהי טיסת השכר הפרטית הראשונה של SpaceX אחרי שנתיים של נשיאת אסטרונאוטים לשם עבור נאס"א.

לתחנת החלל הגיעו אמריקאי, קנדי ​​וישראלי שמנהל חברות השקעות, נדל"ן ועוד. הם שילמו 50 מיליון דולר כל אחד עבור הטיסה, הלינה, כמובן כולל הארוחות.

חברת Axiom Space הפרטית ארגנה את הביקור עם נאס"א עבור שלושת הלקוחות, לארי קונור מאוהיו ארה"ב, מארק פאתי, ממונטריאול קנדה, ואיתן סטיבה הישראלי, טייס קרב לשעבר. כולם מיליונרים גדולים.

מצות יד מצה שמורה חללית ישראלית איתן סטיבה שליח חב"ד

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד