ט' אייר התשפ"ד
17.05.2024
לאחר הטלת הסנקציות

נשיא הקונגרס היהודי האירופי התפטר מתפקידו

נשיא הקונגרס היהודי האירופי התפטר יומיים לאחר שהארגון גינה את הסנקציות שהטילה עליו בריטניה בעקבות קשריו עם נשיא רוסיה ולדימיר פוטין 

נשיא הקונגרס היהודי האירופי התפטר מתפקידו
משה קנטור צילום: הקונגרס היהודי האירופי

משה קנטור פרש מהקונגרס היהודי האירופי, הגוף המייצג של קבוצות יהודיות ברחבי היבשת, לאחר סנקציות של ממשלת בריטניה.

ארגון הקונגרס היהודי האירופי פרסם כי הנשיא משה קנטור עזב את תפקידו לאחר שהיה נשיאו במשך כמעט 15 שנים, וזאת ימים ספורים לאחר שהארגון גינה את הסנקציות נגד קנטור, שהוכרזו ביום רביעי האחרון, כ"מוטעות".

בריטניה אומרת שהוטלו עליו סנקציות על היותו בעל המניות הגדול ביותר של חברת 'אקרון' חברת דשנים שיש לה "משמעות אסטרטגית חיונית עבור ממשלת רוסיה". ארגונים יהודיים אחרים, כולל הקונגרס היהודי של בריטניה, ביקשו להתנתק מהמיליארדר הרוסי מאז הוכרזו הסנקציות. כך דווח העיתון היהודי הבריטי Jewish News.

קנטור מפורסם בקהילות היהודיות בזכות פועלו הפילנתרופית ובהיותו סגן יו"ר יד ושם בירושלים. הקונגרס היהודי העולמי פרסם הצהרה על כך: "ד"ר קנטור יפרוש מיידית כנשיא הארגון על מנת להבטיח שהארגון ימשיך במשימה החשובה שלו ללא הסחת דעת, הקונגרס היהודי האירופי מבקש להביע את הערכתו הכנה והעמוקה לתרומתו של ד"ר משה קנטור לאורך שנים כה רבות לשגשוג החיים היהודיים באירופה".

משה קנטור. צילום: הקונגרס היהודי האירופי.

מועצת המנהיגות היהודית של בריטניה, שבה כיהן קנטור כסגן יו"ר כבוד, מסרה כי כהונתו תסתיים בחודש מאי ולא תחודש. עמוד הביוגרפיה של קנטור הוסר גם מאתר הקונגרס היהודי העולמי, בו היה קנטור יושב ראש מועצת המדיניות. הקונגרס היהודי העולמי הוסיף בהצהרה: "כל אחד ששמו נכלל ברשימה כלשהי של אנשים שהוטלו עליהם סנקציות על ידי האיחוד האירופי, בריטניה או ארה"ב ביחס למלחמה באוקראינה, לא יכול להחזיק בשום תפקיד או למלא תפקיד כלשהו בקונגרס היהודי העולמי".

כזכור, כפי שדווח ב'בחדרי חרדים'. משה קנטור, נשיא המועצה היהודית האירופית וסגן נשיא מועצת המנהיגות היהודית, חטף ביום רביעי האחרון סנקציות רשמיות על ידי ממשלת בריטניה בגין קשריו עם ולדימיר פוטין. קנטור, אוליגרך מנכ"ל קבוצת 'אקרון', אחד מיצרני ומפיצי הדשנים המינרליים המובילים בעולם, נקשר לממשלת רוסיה. איש העסקים והפילנתרופ, ששוויו נאמד ב-7.6 מיליארד דולר בשנת 2021, נפגע על פי מגזין פורבס מסנקציות, הסנקציות הוטלו גם נגד הבנק הגדול ביותר ברוסיה ונגד עוד כמה אוליגרכים.

בתגובה לסנקציות על קנטור הגיבו בקונגרס היהודי האירופי: "הקונגרס היהודי האירופי מזועזע מאוד מההחלטה של ממשלת בריטניה להטיל סנקציות על ד"ר משה קנטור, נשיא הקונגרס היהודי האירופי, קרן פורום השואה והמועצה האירופית לסובלנות ופיוס. ההחלטה שגויה וחסרה כל היגיון עובדתי או מבוסס ראיות". אך כאמור קנטור התפטר מכל תפקידיו.

הקונגרס היהודי משה קנטור התפטרות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד