י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024

בזכות המטה החרדי בליכוד: הבחירות לוועידה יוארכו

הבחירות לוועידת הליכוד אמורות להתקיים בי"ז תמוז • המטה החרדי בליכוד טען כי בשל הצום ייקשה לחלק ניכר לבחור • לבסוף הושגה פשרה: הבחירות יתקיימו עד השעה 23:00

בזכות המטה החרדי בליכוד: הבחירות לוועידה יוארכו



פעילי המטה החרדי בליכוד משפיעים על מפלגת השלטון: בתחילת השבוע ביקש יו"ר המטה, יעקב וידר, לשנות את מועד הבחירות לנשיאות ועידת הליכוד שנקבע ליום י"ז בתמוז. במכתבו כתב כי "מדובר בצום קשה וממושך שרבים מאזרחי ישראל נוהגים לצום בו, ביניהם, כמובן גם חברי ועידת הליכוד. קביעת הבחירות במהלך הצום לא תאפשר לחברים רבים להשתתף בתהליך הדמוקרטי של הבחירות ותפגע קשות ברגשותיהם".

למרות זאת, השופט יהושע גרוס, יו"ר ועדת הבחירות המרכזית של הליכוד, החליט כי "לא ניתן לשנות את המועד בהתחשב בזמן המצומצם שנותר".

בתגובה לכך כתב המטה החרדי: "מדובר בהחלטה אומללה וחסרת רגישות". יו"ר המטה, יעקב וידר, הוסיף כי יפנה ליו"ר תנועת הליכוד, ראש הממשלה בנימין נתניהו, ויבקש את התערבותו הדחופה.

הבוקר הגיעו הצדדים לפשרה: התאריך לא ישתנה, אך הקלפי תיפתח באופן חריג עד השעה 23:00 בלילה, כשלוש שעות לאחר צאת הצום.

יו"ר המטה החרדי בליכוד, יעקב וידר, מסר בתגובה: "סוף טוב, הכל טוב".

בשבוע שעבר נפגשו הפעילים עם בכירים במשרד הביטחון ובצה"ל, במטרה להפיג את המתח בין הציבור החרדי ומערכת הביטחון.

סגן שר הביטחון, ח"כ דני דנון הבהיר כי "אין לנו שום דבר נגד חרדים, להפך. אטפל אישית בכל תלונה על פגיעה בחרדים בצה"ל". בהמשך אף קיים את הבטחתו, הוציא מסמך לשר לבטחון פנים יצחק אהרונוביץ' ואף מתכוון להיפגש עמו בנושא.

המפגש נערך בקריה שבת"א ובו הושם הדגש על הצורך לשמוע גם את קולו של הרחוב החרדי. כחלק מצורך זה, הצטרפו למפגש גם בחורי ישיבה, צעירים חרדים שהשתחררו מצה"ל, ובחורי ישיבה שלומדים לימודים אקדמאיים, בכדי שיציגו את דעתם וחוויותיהם האישיות מכלי ראשון.

לגבי הנושא של צבא מקצועי-התנדבותי, הגיב סגן השר דנון כי: ״לא בטוח שנראה בישראל צבא מקצועי, וגם אם כן, זה לא יהיה מחר. הפיתרון המיידי לא יהיה צבא מקצועי.״.

על קמפיין ההסתה כנגד חיילי צה"ל החרדיים, הגיבו אנשי משרד הביטחון כי ״מדובר בעבירה שיכולה להיות פלילית, אבל אנחנו לא מכירים את הנושא". סגן השר דנון הגיב כי ״מיד בסיום הפגישה אשוחח עם השר לביטחון פנים כדי לסכם על טיפול נחוש בקמפיין כנגד החיילים החרדיים ובמוביליו. אנחנו נעשה הכל כדי לעצור את הקמפיין המטורף הזה, כולל מעצרים וכתבי אישום. שרת המשפטים לבני מנסה ממש עכשיו להעביר חוק שעוסק בטרור יהודי, אז זה הטרור היהודי. אקבע פגישה משותפת עם לבני ווידר ונראה כיצד ניתן לטפל בזה גם בחקיקה״.

בסיום המפגש עם הציגו נציגי משרד הביטחון וצה״ל את פרויקט ׳שילוב חרדים - שח״ר׳.

בסיום הפגישה, נקבעו מתווים ראשוניים בכדי לקדם את הנושאים שהועלו. סיכום הדברים הועבר ללשכת שר הביטחון וללשכת ראש הממשלה, לבקשתם.

מסמך התובנות המלא:

ה' בתמוז התשע"ג 13.6.13

כמה מילים על 'גיוס חרדים'


עקרונית:

• הדעות חלוקות המחלוקות מתעבות והרוחות סוערות, דווקא בשל כך חשוב כי השיח יהיה אוהב ומאחד, ולא שונא ומפלג, אחרת לא רק שלא ניתן יהיה להגיע לשום מקום, כוחם של הקיצונים יגדל.

• השיח הדמוקרטי והחופשי, חשוב לכולנו. חשוב שלכל אדם, תשמר הזכות לומר את דעתו, ולהאמין בדעותיו. אולם אסור לנו חלילה לאפשר שימוש תחת כסות זאת, בכדי לשסות ציבור בציבור, אסור להגיע למקום של שנאה והקצנה, אלא עלינו להגיע לעמק ההסכמה.

• אנחנו מאמינים בכנות כי לימוד התורה לא רק משמר את המורשת היהודית המסורה לנו מאבות אבותינו, אלא היא הכרחית לקיומו של העם היהודי בארצו, והוא הקושאן לצדק שיבתו וישיבתו על אדמתו. יחד עם זאת יש לאפשר מקום ראוי לצעירים המעוניינים בשילוב תורה עבודה וצבא, ולהקל עליהם את המעבר בצורה החלקה ביותר, ובהתאם לאורח חייהם.

• חלק גדול מחברינו, מאמין כי צבא מקצועי הוא הדבר הנכון והראוי. חלקינו, חושב בדיוק ההפך. אולם כולנו מסכימים כי כחלק מהליך בריא יש לשמוע את כלל הגישות והדעות, ולא להיוותר מקובע. אולי דרך רעיונות חדשניים, ניתן יהיה לפתור פלונטר של עשרות שנים.

פרקטית:

• השיח

לפני הכרעה גורלית לאדם ולציבור, הדבר הראשון והצודק מכל שייעשה עימו, הוא - לשמוע אותו! דקה לפני הכרעה, חשוב כי ישמעו את הרחוב החרדי, הצעיר והבוגר. את דעתו, את מצוקתו, את רחש ליבו, את תחושתו, ידברו עימו. אל לנו להגיע להכרעה כה חשובה, מבלי שנעשה הדבר הבסיסי הזה. אפשר לעשות זאת באמצעות הקמת וועדת סמך המורכבת מצעירים, אנשי ציבור ומקצוע חרדיים. על מנת ייעצו ויציגו את הצד של הנידונים.

• ניתוק 'עבודה' מ'צבא'

רבים מהצעירים חפצים לצאת לשוק העבודה, אולם אינם יכולים עקב כך שלא שירתו. כך שהמצוקה כפולה, הם שבויים במקום בו אינם רוצים להיות ומזיקים לשמם של חבריהם הלומדים, וכן מתקשים לפרנס עצמם. ולכן חייבים להפריד בין השניים, חייבים לחשוב יצירתית כיצד לאפשר לצעיר חרדי המעוניין בכך, לצאת לעבוד, לפרנס ולהתפרנס בכבוד.

• ליווי מתמיד למתגייס חרדי

צעיר חרדי בוגר ישיבה המתגייס לצבא, לרוב יסיים את שירותו כשהוא אינו מצוייד בכלים מעשיים, המאפשרים לו לגשת לשוק לימודי המקצוע. יש לשקול הקמת מערך בו יישבו בוגרים שכאלה, ובעזרתם יבנה מנגנון נכון אשר יגרום לתועלת כפולה - יעודד גיוס, וכן ישלב נכון את הצעירים לשוק העבודה והלימודים, כשווים בין שווים.

• הבנה

הבנת ראשו של צעיר חרדי, אשר לעתים חושש מפני הצבא, אינו יודע להכיל אותו, אינו מכיר אותו על בוריו, זאת כיוון שלרוב אינו מגיע חברתית מהמקום הזה. חשוב כי נבין את ראשו של צעיר אשר עוזב את הישיבה מכל סיבה שהיא, ולעתים אף מדרדר לרחוב. דבר זה יכול להיעשות רק ע"י מי שמכיר זאת ולא מקריאה בעיתון, ע"י מי שעבר מסלול זהה. ועל כן יש לשמוע ואולי לשקול הקמת וועדה מייעצת בה יהיו חברים צעירים ובוגרים שעברו מסלול זה.

• רק הליכוד יכול

התנועה הוכיחה כי בשונה מרבות מהמפלגות, היא איננה מונעת משנאה, ופופוליזם זול המונע על גבו של ציבור זה או אחר. על הליכוד להמשיך לשמש כמפשר והמאחד. לשמוע את כל הצדדים ולנסות להגיע לעמק השווה בצורה אוהבת ומחבקת, ולא להפקיר את הזירה לידיהם של הקצוות, אשר לעתים נדמה כי חפצים אך ורק במלחמה לשם מלחמה.







המטה החרדי בליכוד בחירות יז תמוז

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד