כ"ד ניסן התשפ"ד
02.05.2024
הקים עולה של תורה

בד"ה: המייסד של קרית ספר הלך לעולמו

הרה"ג רבי יצחק טיקוצ'ינסקי זצ"ל שייסד את העיר החרדית קרית ספר הלך לעולמו במוצאי שבת בגיל 82. הלוויתו בצהריים מביתו במודיעין עילית לירושלים 

בד"ה: המייסד של קרית ספר הלך לעולמו
הרה"ג רבי יצחק טיקוצ'נסקי זצ"ל צילום: באדיבות המצלם

ברוך דיין האמת: בשעות המאוחרות של מוצאי שבת קודש התקבלה הידיעה המעציבה על פטירתו של הרב הגאון רבי יצחק טיוקוצ'נסקי זצ"ל מייסד העיר החרדית קרית ספר והוא בן 82 בפטירתו.

המנוח זצ"ל היה בנו של הרב ישראל מאיר טיקוצ'ינסקי זצ"ל על אף שעסק לפרנסתו היה יושב ולומד עד שעות המאוחרות של הלילה בהתמדה עצומה.

היה חתנו של הגאון רבי מרדכי אילן זצ"ל אב"ד תל אביב ובעל 'תורת הקודש', היה אברך בכולל שע"י ישיבת פוניבז' ובמקביל גם ניהל את הכולל ואת מפעל ה'ירחי כלה' של ישיבת פוניבז'.

בישיבת פוניבז' היה תלמידו חביבו של מרן הרב מפוניביז' זצ"ל שקירבו בקרבה יתירה.

ברבות השנים ראה מצוקת האברכים והדאגה איך יחתנו את ילדיהם, כאן  עלה במוחו רעיון להקים עיר במטרה לתת פתרון זול לדיור למשפחות האברכים הלך להתייעץ עם רבותיו מרן הרב שך זצ"ל ומרן הרב שטיינמן זצ"ל שנתנו את ברכתם להקמת העיר קרית ספר כיום מודיעין עילית.

בשנת תש"ן החלום הפך למציאות, והעיר החלה בהקמתה בשנת תשנ"א התקיים מעמד רב רושם של הנחת אבן הפינה במעמד כל גדולי הדור וראשי הישיבות שבדור

הוא הקים את הכולל אברכים הראשון בק"ס – שעמד בראשותו, בד בבד עם פעילותו למען הציבור היה יושב ועוסק בתורה הקד' בכולל בכל רגע פנוי.

בשנים האחרונות סבל יסורים קשים ובערב שבת אושפז בבית חולים מעייני הישועה ובמוצאי שבת באופן פתאומי נלקח לבית עולמו בשנתו ה פ"ב לחייו.

זכה והותיר אחריו דור ישרים מבורך. בנים ובנות חתנים וצאצאים הממשיכים בדרכו. 

מסע הלוויה היום (ראשון) בשעה 12:00 בצהריים מביתו ברחוב אור החיים 10 מודיעין עילית להר המנוחות בירושלים שם ייטמן.

תהא נשמתו צרורה בצרור החיים.

קרית ספר הלוויה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 5 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד