י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024
המצבה נופצה

שכם: קבר יוסף הוצת וחולל ע"י פלסטינים | תיעוד מזעזע

הרס אחד המקומות הקדושים לעם היהודי: המון משולהב של מאות פלסטינים התפרעו הלילה בקבר יוסף שבעיר שכם, הציתו את מתחם הקבר וניפצו חלקים מהמצבה | לא ידועה מידת הנזק | שר הביטחון שיגר הודעה ב-3 שפות: "מסר חריף לרשות הפלסטינית, אירוע חמור ביותר" | תיעוד

שכם: קבר יוסף הוצת וחולל ע"י פלסטינים | תיעוד מזעזע
המצבה המחוללת צילום: באדיבות המצלם

תיעוד מזעזע: כ-100 פורעים פלסטינים נכנסו הלילה לאחד המקומות הקדושים לעם היהודי, קבר יוסף שבשכם, התפרעו במקום, הציתו את חדרי המתחם שברו את המצבה שעל הקבר, הציתו את המקום, גרמו נזק לנברשת, ניפצו את מיכל המים וכן שברו את ארון החשמל במקום.

ההרס מתרחש 7 שנים לאחר שקבר יוסף הוצת בפעם האחרונה. אז, מועצה אזורית שומרון הכניסה צוותים בכדי לשפץ ולתקן את המקום הקדוש. ראש המועצה האזורית שומרון יוסי דגן נמצא בקשר מאז שעות הלילה המאוחרות עם כלל הגורמים, גם בצה"ל וגם במנהל האזרחי ומקיים איתם הערכות מצב. דגן עדכן את אנשי מנהלת קבר יוסף והמקומות הקדושים.

שר הביטחון בני גנץ התייחס הבוקר להשחתה החמורה בקבר יוסף - בהודעה שהוציא ב-3 שפות (עברית, ערבית ואנגלית): "אירוע השחתת קבר יוסף הוא חמור ביותר.

מדובר בפגיעה קשה בחופש הפולחן באחד המקומות הקדושים ביותר לכל יהודי, וברגשות העם היהודי כולו, דווקא בעיצומו של החג הקדוש למוסלמים.
ישראל תדאג לתקן את המתחם, להחזירו לקדמותו במהירות, ולפעול בכל האמצעים כדי שמקרה כזה לא יחזור. לצד זאת, העברתי הבוקר מסר חריף לרשות הפלסטינית - שנדרשת לתגבר את הכוחות שלה במקום באופן מיידי, ולפעול מול הפורעים והמחבלים שפוגעים ביציבות, בביטחון ובמקומות הקדושים."

יוסי דגן ראש המועצה האזורית שומרון הגיב בזעם להרס הלילה : "זהו מעשה שאין יהודי שלא יזדעזע ממנו, הרס אחד המקומות הקדושים לעם היהודי, רגע לפני חג הפסח חג החירות, דבר שקורה אך ורק משום שמדינת ישראל הפקירה את אחד המקומות הקדושים לעם היהודי "לשמירתה" של הרשות הפלסטינית העבריינית".

"אנחנו דורשים להחזיר לאלתר את צה"ל לקבר יוסף. על עם ישראל במדינתו הריבונית לשמור על קודשיו. את המעשה שנעשה הלילה על כל בן תרבות לגנות, זוהי פגיעה לא רק בנכס צאן ברזל של העם היהודי אלא פגיעה באתר היסטורי בן אלפי שנים. על מדינת ישראל להחזיר את צה"ל למקום ואת ישיבת עוד יוסף חי. פעם נוספת הברברים מהרשות הפלסטינית מראים את פרצופם האמיתי: דאעש. הרשות הפלסטינית היא משענת קנה רצוץ במקרה הטוב והגורם לטרור בכל רחבי הארץ ולברבריות בקבר יוסף כפי שאנחנו רואים עכשיו פעם נוספת".

ישיבת עוד יוסף חי, אשר שכנה במתחם קבר יוסף, עד לפרעות שנת 2000 אז גורשו מהמתחם, הגיבו: "מאז נטישת המקום וגזרת הגלות שנכפתה על ישיבת עוד יוסף חי שלמדה במתחם הקבר במשך השנים, קבר יוסף הפך ליעד מועדף להתקפות מחבלים הרוצים להראות בעלות על הארץ".

"זהו מקום מבחן לבעלות העם היהודי על הארץ ולכן התיקון צריך להיות בחזרת ישיבת עוד יוסף חי למקום ומגורי יהודים באופן קבוע בעיר שכם", הוסיפו בישיבה.

קבר יוסף חילול קברים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 12 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד