י"ב ניסן התשפ"ד
20.04.2024
מסע פשיעה מחריד

אימה בקהילה: אנטישמי דרס דקר והיכה חמישה חרדים

לאחר שיצא למסע פשע אלים והשאיר את הקהילה החרדית בלייקווד מבועתת, גבר ממנצ'סטר בניו ג'רזי נעצר על ידי הרשויות בליל שבת האחרון

אימה בקהילה: אנטישמי דרס דקר והיכה חמישה חרדים
האירוע בלייקווד צילום: Lakewood Alerts

ביום שישי האחרון בשעה 13:15 לערך, נקראו שוטרים ממשטרת לייקווד לאזור מרטין לותר קינג לדיווח על חטיפת רכב. לאחר שגבר ניגש למכונית טויוטה קאמרי משנת 2016, הוציא את הנהג החרדי מהרכב, היכה אותו שוב ושוב בפניו ונמלט מהאזור ברכב. הפצוע פונה על ידי מתנדבי ארגון הצלה לבית החולים. כך דווח אתר Lakewood Alerts.

אותו גבר ניסה לחטוף רכב אחר בו נהג חרדי אחר זמן קצר לפני כן, הוא פגע בנהג, אך לא הצליח לגנוב את הרכב. המקרה השלישי אירע אחרי השעה 18:00 לערך, משטרת לייקווד קיבלה דיווח על הולך רגל שנפגע מרכב באזור סנטרל אווניו ושדרת קרלטון. השוטרים גילו שקורבן יהודי חרדי נפגע מרכב בצבע כהה. הקורבן הועבר על ידי מתנדבי הצלה למרכז הרפואי של אוניברסיטת ג'רזי שור בנפטון, במצב קשה אך יציב.

המקרה הרביעי אירע בסביבות השעה 18:55, שוטרים מלייקווד הגיעו לאחר שקיבלו דיווח על דקירה בסביבת פיין סירקל דרייב, השוטרים גילו קורבן יהודי חרדי עם פצע דקירה בחזהו. הקורבן הועבר על ידי מתנדבי הצלה למרכז הרפואי של אוניברסיטת ג'רזי שור, גם הוא כמו קודמו, מאושפז במצב קשה אך יציב. בסביבות השעה 20:20, שוטרים ממשטרת העיר ג'קסון הגיעו לאחר דיווח על הולך רגל שנפגע מרכב באזור, השוטרים שהגיעו הצליחו לקבוע כי הקורבן נפגע מאותו רכב שנלקח בתקרית חטיפת הרכב בלייקווד מוקדם יותר באותו היום. הקורבן הועבר על ידי מתנדבי הצלה למרכז הרפואי של אוניברסיטת ג'רזי שור, גם הוא מוגדר במצב קשה אך יציב. כך דווח אתר Lakewood Alerts.

חקירה שנערכה על ידי משרד התובע של מחוז אושן, יחידת הפשע הגדולה של מחלקת המשטרה של העיר לייקווד, העלתה כי דיון מארש, בן 27, היה אחראי לכל המעשים הפליליים הללו. ביום שישי 8 באפריל, בלשים מיחידת הפשע של משרד התובע במחוז אושן וממשטרת העיר מנצ'סטר עצרו את מארש בביתו בעיר מנצ'סטר. מארש שוהה כעת בכלא מחוז אושן בהמתנה לדיון.

האנטישמי שנעצר

מארש נעצר בביתו במנצ'סטר, ניו ג'רזי. מארש הואשם בשלושה סעיפי ניסיון רצח, חטיפת רכב, החזקת נשק למטרה בלתי חוקית, ושלושה סעיפי הפחדה מוטה בקשר לתקריות בעיירות לייקווד וג'קסון, האיש פגע בחמישה יהודים חרדים, חלקם אושפזו במצב קשה.

לאחר שפורסמו המקרים הקשים. אגודת ישראל של אמריקה פרסמה תגובה. "מזועזעים ונחרדים מההתקפות האכזריות על קורבנות יהודים אורתודוקסים בלייקווד ובג'קסון, ניו ג'רזי, בסוף השבוע. אנו משבחים את התגובה המהירה של רשויות אכיפת החוק, ומודים במיוחד למשטרת לייקווד ולאלה של העיריות שמסביב, התובע של מחוז אושן, משרד התובע הכללי של ניו ג'רזי, המושל מרפי וה-FBI שכולם ביצעו את הדרוש וחקרו את פשעי השנאה הללו, ומאבטחים את הקהילה שלנו. אנו מתפללים להחלמה מהירה של כל הנפגעים ומבקשים מהציבור להזכיר בתפילתם את צבי אריה בן רבקה לאה ומשה יגאל בן ברוניה.

לייקווד אנטישמי דריסה תקיפה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 6 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד