י' ניסן התשפ"ד
18.04.2024
"מחטף לאור יום"

מתיחות בין השרים אלקין לכהנא סביב מינוי שבעה דיינים חדשים

סדר היום בוועדה למינוי דיינים רווי במתיחות בין שני שרי הממשלה החברים בוועדה | השר זאב אלקין שהופתע מהכנסת סעיף נוסף שלא סוכם על ידי חברי הממשלה, תקף את השר מתן כהנא | במכתב ששיגר כתב אלקין: "התנהלות כזו שעות ספורות בטרם כינוס הוועדה, מחטף לאור יום"

מתיחות בין השרים אלקין לכהנא סביב מינוי שבעה דיינים חדשים
זאב אלקין \ מתן כהנא צילום: פלאש 90

הוועדה למינוי דיינים התכנסה הבוקר (ראשון) לאשר את מינויו של מנכ"ל בתי הדין אלי בן דהן. ומתברר כי סדר היום התנהל סביב מתיחות בין השר לשירותי דת מתן כהנא העומד בראשות הוועדה לשר זאב אלקין החבר בוועדה.

על סדר היום שנקבע מבעוד מועד, נקבע לדון רק בנושא אישור מינוי בתי הדין, אלא שברגע האחרון, כך לטענת השר אלקין התווסף לסדר יום סעיף נוסף שלא סוכם עליו עם כל חברי הממשלה.

כהנא ביקש להוסיף לסדר היום הצעה שתאיץ את הליך בחירת המועמדים שמתעכבת לאחר שהראש"ל הגר"י יוסף מסרב לכנס את וועדת המשנה בראשותו, "יש צורך מיידי בבחירת 7 דיינים חדשים לבתי הדין האיזורי, מבקשים לקבוע כי בשלב זה יציעו חברי הוועדה מועמדים לבחירה מתוך אלה שעברו ועדת משנה בלבד על מנת לאפשר את כינוס הוועדה בזמן הקרוב לאישור דיינים חדשים", ביקש כהנא.

השר זאב אלקין שיגר מכתב ליועמ"שית המשרד לשירותי דת גלית קליין וביקש שלא לעלות את הסעיף שהתווסף ביום חמישי, שכאמור נטען כי הוא לא תואם וסוכם מראש.

במכתב החריף ששיגר אלקין, ומתפרסם כאן ב'בחדרי חרדים' לראשונה הוא האשים את כהנא בניסיון מחטף, "מיותר לצין כי התנהלות כזו של עדכון סדר היום שעות ספורות בטרם כינוס הוועדה, ללא התראה מספקת נראית כמחטף לאור יום. נושא כזה מצדיך בדיקה מקיפה, בהבנה משמעותית בגיבוש שעה, דבר שאינו מתאפשר במס׳ שעות ספורות".

מנגד, גורם בועדה למינוי דיינים אמר ל׳בחדרי חרדים׳: "אלקין מתוסכל על כך שלא התייעצו איתו בבחירת המנכ"ל ולכן החרים את הועדה הבוקר".

מתן כהנא זאב אלקין הוועדה למינוי דיינים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 11 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד